Bukefalos 28 år!

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej! Jag tänkte testa att tolka med min häst nu på vintern, men kan man tolka när hästen inte är inkörd? Var kan man köpa en billig tolksele? Tacksam för svar! :)
 
Hööks har en billig tolksele i både full och ponny, http://hooks.se/produkt/tolksele-full/49808/49809/ . Själv skulle jag föredra att man sätter fast repen i pulkan (om man använder de) istället för att hålla i den. Då om du ramlar och släpper taget så kommer den ju att studsa fram en del och snörena hänger mer och därmed blir det lättare för hästen att råka trassla in sig i de :)
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 059
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 987
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: co-SMAD4
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 489
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp