Bukefalos 28 år!

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej! Jag tänkte testa att tolka med min häst nu på vintern, men kan man tolka när hästen inte är inkörd? Var kan man köpa en billig tolksele? Tacksam för svar! :)
 
Hööks har en billig tolksele i både full och ponny, http://hooks.se/produkt/tolksele-full/49808/49809/ . Själv skulle jag föredra att man sätter fast repen i pulkan (om man använder de) istället för att hålla i den. Då om du ramlar och släpper taget så kommer den ju att studsa fram en del och snörena hänger mer och därmed blir det lättare för hästen att råka trassla in sig i de :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
796
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: Ponylove
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp