Bukefalos 28 år!

Topplager ridbana

Empalie

Trådstartare
Hej! Nu börjar ridbanan bli klar men behöver råd och hjälp angående en sak:topplagret. Just nu är det tre lager: 1. ordentligt utgrävt och fyllt med fyllnadsmassor. 2. grus 3. tjockt lager med stenmjöl 08. Just nu har jag tänkt att den skulle få sätta sig ordentligt, hela har blivit paddan och satt sig ordentligt resan. Rider litegrann på den och harvar. Jag funderar nu över det översta lagret, vad som kan passa? Vill absolut inte ha den för mjuk men är också rädd att den blir för hård. Hur fasen ska man veta om det är lagom svikt???....HJÄLP!!
 

Liknande trådar

Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 363
Senast: ufot
·
Anläggning Hejsan! Behöver hjälp med olika förslag på topplager och vad jag ska välja. Vi byggde en paddock för ett år sedan och gjort den...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Unafraid
·
Anläggning Hejsan. Har lite panik just nu eftersom underlaget till vår ridbana snart kommer och vi står här som frågetecken. Grävmaskinen har...
Svar
4
· Visningar
1 284
Senast: akleja
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp