Bukefalos 28 år!

Torkad blodpudding

B

Bopplan

Behöver hitta ett godis som hunde bara älskar. för vanligt godis fungerar inte så bra. Har för mig att jag hört något om torkad blodpudding. är det bra? hur gör man då, torkar i ugnen eller?
nån som vet?
 
Sv: Torkad blodpudding

Du kan torka både korv, bacon, blodpudding och lever i micro eller ugn. Svag värme och låt det stå tills det är torrt.
 
Sv: Torkad blodpudding

Jag har ett annat litet tips, som jag använder på min vid speciella tillfällen (som vid tävling o dyl). Nämligen leverkorv, den stekta varianten. Inte den som är mjuk, utan den som är stekt och "hård" (du känner skillnaden i affären). Han bara älskar det!!!! Och än så länge har jag inte träffat en enda hund som inte gillat det :bump:
Till saken hör, att min hund är liknande din, han har svårt för "vanligt" hundgodis. :)
Och det är inte jättedyrt heller, går att dela i småbitar och ha i en liten påse i fickan. Det kletar inte (om man tar rätt korv då alltså ;) ), och smakar urläckert!!! *enligt min hund då, själv har jag svårt med bara tanken på att äta det ;) *
 
Sv: Torkad blodpudding

Kycklingfiléer som du tillagar i micron! Skär i stavar och kör bara tills allt kött har ändrat textur ordentligt. Sedan skär du stavarna till tärningar och snasket är klart. Det här funkar även till vår anorektiker....

Mvh,
Duvan
 
Sv: Torkad blodpudding

Torkad blodpudding är superbra!! Åtminstone blir min hund helt galen av det :) (hunden som annars tycker att det finns roligare saker än att lyda matte :angel: )
 
Hemgjort hundgodis

Här är en annan variant på hemgjort hundgodis som mina rottisar ÄLSKAR.

6,25 dl vetemjöl
1,25 dl vetegroddar
1,25 dl torrmjölk Allt dettta som står här, mixa det i en
1/2 tsk salt matberedare
1/2 tsk vitlökspulver
1 tsk farinsocker
lite baconflott

---------------------------------------------------------------Tillsätt när du mixat ovanstående:
2 msk kycklingbuljong
1 ägg som du vispar lätt
2,5 dl iskallt vatten

Bred ut smeten i en liten långpanna och grädda i 175 grader i 25 minuter

:banana: :D :d
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
507
Hundträning Hej jag tänkte lära vovven att söka kantareller till nästa säsong. Skulle ni säga att det fungerar bra att lära in på torkade...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: hollypolly
·
Hundträning Hej, vi har två tikar - mor och dotter. Jakthundar så vistas i hundgård dagtid och de bor hos min särbo så jag är bara där på...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
830
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad läser du just nu?
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp