Bukefalos 28 år!

Trådar stängs i tid och otid...

Civil action

Trådstartare
På senior är det ett antal trådar som stängts ner så fort det handlar om demokrati undrar varför ansvarig moderator Tifo. Alla diskussioner som inte går dit vissa vill stängs varför? Fin demokrati i valtider :angel::angel:
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Jag tror inte det handlar om själva ämnet utan snarare att många i dessa trådar beter sig för j*vligt mot varandra vilket bryter mot en god netikett.
Jag har läst i de här trådarna på senior men inte orkat ge mig in i dem pga. den (ofta) låga nivån med personangrepp hit och dit och jag tror det är just det otrevliga debattklimatet som moderatorn tar tag i - knappast själva åsikterna i sig.
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Jag har bara postat i en tråd av alla dessa men man ser ju att påhoppen går åt samma håll hela tiden iofs. Dock så tycker jag det är svagt att låsa trådarna istället för att moderera de inlägg som är total anfall på folk. De är inte många i min mening iaf. Orkar inte ge mig in i tjaffset på online forum för alla är så jävla fina i kanten på nätet. Men som sagt tycker det är svagt att stänga istället för att moderera.:cool:
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Det har nog inte med debattämnet att göra alls utan med hur vissa användare uppför sig i trådarna att göra.

Jag kan erkänna att jag trianglat några inlägg som i mitt tycke varit långt över gränsen (även om de ej involverade mig) och jag hoppas att de ansvariga får någon slags reprimand. Man uppför sig inte hur som helst bara för man sitter bakom ett tangentbord.
(detta gäller 'båda sidor' s.a.s)
Och det kanske är så att de stängs för att det finns så pass mycket att moderera att det är lättare att låsa och rensa och kanske öppna tråden igen? :)
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Då föreslår jag att ni diskuterar på ett sätt som gör att trådar inte behöver modereras;)

Jag tycker snarare att trådar som de du menar hanteras för snällt. En användare som vi kan kalla A eller B eller varför inte Z har ägnat sig åt rabiat hets mot folkgrupp i flera år, varje gång hon fått chansen:grin:
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Då föreslår jag att ni diskuterar på ett sätt som gör att trådar inte behöver modereras;)

Jag tycker snarare att trådar som de du menar hanteras för snällt. En användare som vi kan kalla A eller B eller varför inte Z har ägnat sig åt rabiat hets mot folkgrupp i flera år, varje gång hon fått chansen:grin:

Ni och ni jag har inte skrivt mer en 1 inlägg totalt i alla de där trådarna :).
Jag orkar inte ta i bukemaffians håll med eller håll käften mentaliteten så jag låter bli!

HMF fungerar åt båda hållen men det tänker inte folk på ibland:bump:
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Ni och ni jag har inte skrivt mer en 1 inlägg totalt i alla de där trådarna :).
Jag orkar inte ta i bukemaffians håll med eller håll käften mentaliteten så jag låter bli!

HMF fungerar åt båda hållen men det tänker inte folk på ibland:bump:

Du hann väl iallafall göra minst 2 inlägg...

Det första där du kallar Mona Sahlin för Mona Muslim och det andra där du är för demokrati och kunna säga sin mening, dock inte om dig...
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Du hann väl iallafall göra minst 2 inlägg...

Det första där du kallar Mona Sahlin för Mona Muslim och det andra där du är för demokrati och kunna säga sin mening, dock inte om dig...

Oki humlan 2 inlägg ;)
Men ändå trådarna stängs när Icke PK kommer på tal.
Det tycker jag inte är demokratiskt efter som både PK och icke PK måste ha samma rätt till att komma till tals. Men det är som i val lokalerna SDs valsedlar plockas bort likväl som deras åsikter på forum och TV. Demokrati i sin fulla gång håll med eller håll käft. Visst är det underbart:banana:
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Anledningen till de tre trådarnas stängning är solklar - användarna diskuterar inte ämnet längre.

En diskussion på buke ska röra ämnet, och de egna åsikterna om ämnet. När innehållet i inläggen istället går ut på att kommentera andra användare åsikter, intelligens och annat så bryter de mot reglerna.

Det är tillåtet att skriva att en användares åsikt är rasistisk.
Det är inte tillåtet att skriva att en användare är rasist.

Det är tillåtet att skriva att man inte förstår hur någon kan tycka si eller så.
Det är inte tillåtet att skriva att en person som tycker si eller så är en idiot.


Det är alltså inte åsikterna om ämnet som gör att trådarna stängs. Det är oförmågan att diskutera ämnet.
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Anledningen till de tre trådarnas stängning är solklar - användarna diskuterar inte ämnet längre.

En diskussion på buke ska röra ämnet, och de egna åsikterna om ämnet. När innehållet i inläggen istället går ut på att kommentera andra användare åsikter, intelligens och annat så bryter de mot reglerna.

Det är tillåtet att skriva att en användares åsikt är rasistisk.
Det är inte tillåtet att skriva att en användare är rasist.

Det är tillåtet att skriva att man inte förstår hur någon kan tycka si eller så.
Det är inte tillåtet att skriva att en person som tycker si eller så är en idiot.


Det är alltså inte åsikterna som gör att trådarna stängs. Det är oförmågan att diskutera ämnet.

Okey alltså skulle den långa tråden inte varit ens inärheten så lång som den är?
Bra "triangelmannen är på G igen" :idea::bump:
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Anledningen till de tre trådarnas stängning är solklar - användarna diskuterar inte ämnet längre.

En diskussion på buke ska röra ämnet, och de egna åsikterna om ämnet. När innehållet i inläggen istället går ut på att kommentera andra användare åsikter, intelligens och annat så bryter de mot reglerna.

Det är tillåtet att skriva att en användares åsikt är rasistisk.
Det är inte tillåtet att skriva att en användare är rasist.

Det är tillåtet att skriva att man inte förstår hur någon kan tycka si eller så.
Det är inte tillåtet att skriva att en person som tycker si eller så är en idiot.


Det är alltså inte åsikterna om ämnet som gör att trådarna stängs. Det är oförmågan att diskutera ämnet.

Meeen... det är väl en persons åsikter som gör den till rasist?? Så vad spelar det för roll om man säger att du är rasist eller dina åsikter är rasitiska?
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Det spelar stor roll hur man väljer att uttrycka sig. Grunden här är att man ska diskutera ämnet, inte personen. Och åsikter runt ett ämne kan man diskutera. Men man får inte diskutera personen bakom åsikterna.

Och ja, trådarna borde låsts långt innan de gjorde. eller så borde varningar skrivits in i trådarna. Men jag är sjukskriven och har inte ork att åtgärda, och tifo som hjälpmodererar åt mig har inte riktigt tid att bevaka heller.
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Det spelar stor roll hur man väljer att uttrycka sig. Grunden här är att man ska diskutera ämnet, inte personen. Och åsikter runt ett ämne kan man diskutera. Men man får inte diskutera personen bakom åsikterna.

Och ja, trådarna borde låsts långt innan de gjorde. eller så borde varningar skrivits in i trådarna. Men jag är sjukskriven och har inte ork att åtgärda, och tifo som hjälpmodererar åt mig har inte riktigt tid att bevaka heller.

Det var ingen kritik, bara en undran i allmänhet.

Naturligtvis handlar det om hur man uttrycker sig :)

Krya på dig!
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

På senior är det ett antal trådar som stängts ner så fort det handlar om demokrati undrar varför ansvarig moderator Tifo. Alla diskussioner som inte går dit vissa vill stängs varför? Fin demokrati i valtider :angel::angel:

Jag är inte ansvarig för demokratin, bara för forumreglerna. Du antyder att jag skulle ha låst trådarna på ideologiska grunder vilket naturligtvis är befängt. Jag har nu åtgärdat och återöppnat 2 av trådarna. Jag är osäker på hur jag gör med den tredje.
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Jag tycker snarare att trådar som de du menar hanteras för snällt. En användare som vi kan kalla A eller B eller varför inte Z har ägnat sig åt rabiat hets mot folkgrupp i flera år, varje gång hon fått chansen:grin:

Egentligen är det väl både A, B och Z som ägnar sig åt detta.

För ett tag sen var det flera nya användare som dök upp. De har aldrig skrivit ett ord om något annat än propaganda för ett visst parti. Tydligen har detta fenomen dykt upp på väldigt många forum den senaste tiden. Inte konstigt att debatten blir som den blir om det sitter ett gäng från ett visst parti och bedriver valpropaganda.
 
Sv: Trådar stängs i tid och otid...

Att plocka bort valsedlar för ett giltigt parti är fullständigt olagligt och ska omedelbart polisanmälas! Hela valprocessen är strängt reglerad i lag, om hur det får gå till och inte.

(Å andra sidan vet jag SD-are som gick och flyttade sina valsedlar över Socialdemokraternas - så att de som var gamla och närsynta tog fel sedlar och lämnade in - ... "jättelistigt"... )
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 887
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vad ser ni för möjliga metoder vad gäller att förbättra den genetiska variationen i raserna på ett hållbart och bestående vis? Just i...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 374
Senast: Pilot
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 558
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp