Bukefalos 28 år!

Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Åt korv med mos senast i november förra året två veckor efter min gastric sleeve operation, magvänlig och lätt mat, intagen i favoritstaden med mycket trevligt sällskap! :)

Oboy drack jag nog förra vintern.
 
Nog behövs den här tråden!
Jag tar upp stafettpinnen och undrar - när åt du mosbricka senaste och vad var det på den?

Jag åt en i våras när jag var stressad och bestämde mig för att spara tid genom att äta på macken.

Jag minns inte mer än att jag fick en vegetarisk korv som var lite konstigt men det i övrigt var det gott. Älskar pulvermos!
 
Ah! :) jag har börjat gilla det igen faktiskt, bara kall, dricker säkert en gång varannan månad i alla fall (inköpt till barnet som får det lite oftare, säkert ngn gång i veckan), och om man åker skidor kanske vattenpulver och varm :).

Minnen från fritids och dagis, alltid O´boy och rostbröd till mellis.

Men det är en annan sak än varm choklad som jag gör själv på Valrhona kakao helst och med lite socker.
Ja, det är två olika grejer, verkligen!

O’boy (varm) med ostmacka, gärna riktigt stark grynpipig ost är barndomssommar för mig. Doppa så smöret smälter och pärlar sig uppepå o’boyen. :d
 
Ja, det är två olika grejer, verkligen!

O’boy (varm) med ostmacka, gärna riktigt stark grynpipig ost är barndomssommar för mig. Doppa så smöret smälter och pärlar sig uppepå o’boyen. :d
För mig är det typisk hästtjejsmat. Gärna ett mindre berg ostmackor som man slänger i sig i all hast. Jag vet nästan inte om det är ett självupplevt minne eller något jag fått för mig genom böcker och tidningar.

Dock har jag av väldigt tydliga minnen en stark uppfattning av att spaghetti och köttfärssås är det man äter på lördagar när man kommer hem från ridningen.
 
För mig är det typisk hästtjejsmat. Gärna ett mindre berg ostmackor som man slänger i sig i all hast. Jag vet nästan inte om det är ett självupplevt minne eller något jag fått för mig genom böcker och tidningar.

Dock har jag av väldigt tydliga minnen en stark uppfattning av att spaghetti och köttfärssås är det man äter på lördagar när man kommer hem från ridningen.
Det är ju väldigt praktiskt att doppa mackorna i o’boy för att slippa tugga och sådana oväsentligheter, när det ska gå undan!

Mmm, älskar matminnen!
 
Alltså jag måste sluta läsa trådar som handlar om mat, speciellt lite... speciellare mat. Nu sitter jag ju här på jobbet och är galet sugen på korv och mos. Med gurkmajonäs :angel::meh:
Är ett speciella maträtter? Åt hemmagjord mosbricka häromdagen. Ja gjort på riktigt potatismos av potatis inte pulver.
 
Är ett speciella maträtter? Åt hemmagjord mosbricka häromdagen. Ja gjort på riktigt potatismos av potatis inte pulver.
Nej det var kanske inte det bästa ordvalet, men i alla fall rätter jag inte brukar äta :) Det har hänt ett flertal gånger nu att jag läst i någon tråd om en rätt jag inte brukar äta, eller i varje fall inte ätit på länge, och fått ett sug efter det. :d
 
Nej det var kanske inte det bästa ordvalet, men i alla fall rätter jag inte brukar äta :) Det har hänt ett flertal gånger nu att jag läst i någon tråd om en rätt jag inte brukar äta, eller i varje fall inte ätit på länge, och fått ett sug efter det. :d
Kanske ordet du letade efter var något i stil med ”specifik”? Så kände jag nämligen. Att man blir sugen på en viss sak och inget annat kommer duga.
 
Nej det var kanske inte det bästa ordvalet, men i alla fall rätter jag inte brukar äta :) Det har hänt ett flertal gånger nu att jag läst i någon tråd om en rätt jag inte brukar äta, eller i varje fall inte ätit på länge, och fått ett sug efter det. :d
Ok. Potatismos är enklare att fixa än kokt potatis. Kokt potatis skalar jag. Potatismos kastar jag potatisen i kastrullen på en gång och pressar i potatispressen snabbt och smidigt. Korv går det i part och minut ( nära till lithells) .
 
Ok. Potatismos är enklare att fixa än kokt potatis. Kokt potatis skalar jag. Potatismos kastar jag potatisen i kastrullen på en gång och pressar i potatispressen snabbt och smidigt. Korv går det i part och minut ( nära till lithells) .
Potatis äter jag ofta, både mos och kokt. Men är vanligtvis inget fan av korv. Gurkmajonäs tror jag inte att jag någonsin ätit, men det lät mitt i allt fantastiskt gott 🤩
 
Oboy var också ett bra tag sen för mig. Chokladmjölk däremot dricker jag ofta. Och allra senast testade jag en ny havredryck med Dumlesmak. Den var faktiskt jättegod och smakade exakt som Dumle 😄
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 302
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 227
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Pilot
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp