Bukefalos 28 år!

Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

P

Pruffen

Tror inte någon startat någon ny tråd sedan den förra blev låst, så jag gör det nu! :)
Igår hade vi löshoppning, och det blev Palema och Alma som fick hoppa. Med Palema hoppade vi som högst ungefär 120 cm. (Vilket jag tycker är väldigt högt för ponny!) Alma däremot verkade inte lika pigg på det som hon brukar enligt ridläraren- kanske inte var så hoppsugen bara. Men båda hästarna var jätte duktiga och verkade tycka det var kul, båda två försökte springa iväg mot hinderna ett flertal gånger haha. :angel:
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Synd med Alma, hörde att hon stannade på tävlingen hon var på i helgen också. Inte likt henne. Lukas vann ju iallafall sin LB-debut :) Kul!

Själv hopptränade jag igår och det gick riktigt bra. Linus är så duktig :love: Hoppade övningar med lite svängar och korta anridningar. Tränaren sa efteråt att hon hade velat ta upp hindren en bit åt oss idag, men att hon inte hann. Längtar tills nästa vecka :D
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Vad synd :( Men roligt att det gick bra för Lukas! :) Och dig o Linus också för den delen ;)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL
Red Golissa igen sist. Vi hade förberedelse för hoppning. Bommarna låg i ett hörn och vi jobbade massor med övergångar och tempoväxlingar. I galoppen så kortade hon jättefint :love: och längde. Hon lyssnade verkligen på mig.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Ja då hoppar vi in här igen då. :)

I måndags så hade vi dressyr och tränade på framdelsväldningar samt skänkelvikningar i skritt och trav.
Gick rätt bra iaf framdelsvändningarna skänkelvikningarna gick bra i skritt i trav så ville hon inte ta mina hjälper utan körde huvudet rakt upp istället. Men de gick bra efter ett tag där med. :)

Någon som vet en bra sida där man kan se dressyrprogram? :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL

Idag har jag ridit igen. Samma stela svarta lilla sak som jag haft ett tag nu. Och jag lyckades få honom mjuk, lugn, följsam och kunde samla och samla i traven. Helt fantastiskt! Sen började vi med övningen och då gick det sämre, men jag är nöjd ändå!:laugh:

Bad att få rida min favorit under våren då jag inte ska fortsätta till hösten.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Kul att det gick bra att samla honom i traven! :)
Får man fråga varför du inte ska fortsätta till hösten? Helt okej om du inte vill berätta, är bara nyfiken.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Ja det var jätteroligt! Speciellt när ridläraren varnade mig innan vi började att han hade varit ovanligt stel igår.

Jag kommer inte kunna fortsätta till hösten för att jag ska plugga i USA en termin. Så jag kommer att börja rida igen när jag kommer hem, det blir ett kortare uppehåll bara (det första sen jag började rida). Men jag vill rida min lilla bäbis-häst (som jag säger till honom :p) innan jag åker, och ingen annan verkar vilja rida honom så det är ju bra för mig! :D
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Vad roligt, själv har jag aldrig varit i USA! :) Aa det är ju en stor fördel om ens favorit häst inte är så omtyckt :p
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Ja det ska bli jättekul. Har varit i USA och jobbat ett par månader innan, men det här blir ju en helt ny grej. Men jag trivdes väldigt bra då så det blir nog bra!:) Ja men precis, sen fattar ju inte jag varför ingen annan tycker om honom, menmen :p
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

kl

Den här veckan vart det mycket ridning för min del :D
I tisdags hoppade jag som sagt. I onsdags fick jag äntligen rida dressyr på Killen, han har ju vilat lite efter en behandling. Han var jättepigg, inte så oväntat kanske. Gick inte speciellt bra, måste bli mer aktivare i min ridning och inte bara sitta och tänka att han inte lyssnar på hjälperna utan faktiskt göra något åt det. Efteråt hoppade jag på bästa Smokey. Taggade upp honom som bara den och rejsade runt på dom små hindren ridläraren hade satt upp, svinroligt :D

Igår hoppade jag också, en ponny som heter Tia. Superrolig att hoppa är hon! En jättekul lektion var det, vi hoppade lite bana och sen skulle man svänga korta svängar men få till tre galoppsprång i anridningen så man var tvungen att tänka mycket och se avstånden i god tid. Gick rätt bra faktiskt :) Imorrn har vi tävlingsmöte men jag ska skriva högskoleprovet så jag missar det :(
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Bilder från när jag tävlade Sicilia 27/2
Bilderna är från film

37071_1299416993.jpg


34836_1299416994.jpg


48105_1299416995.jpg


87729_1299416997.jpg


36371_1299416998.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL

Igår var det hoppning som stod på schemat för min del, vi hade vikarie eftersom våran ridlärare är i Spanien. Vi hade bytt hästar (vet inte varför eftersom vi brukar ha samma 4 gånger?) och jag fick Palema. Först var hon lite seg och ville inte riktigt jobba, men när hindrena kom fram blev det fart på henne. (Hon älskar att hoppa) Hon är ganska stor med stort steg och drar på rejält framför hindrena. Även om jag hade ett bra tempo så drog hon några meter innan hindret. Det var inte helt kontrollerat imellanåt, haha på en kombination hoppade hon ungefär en halvmeter ovanför andra hindret, även om det låg på ungefär 60 cm. :angel: Men hon tycker iallafall det är super roligt!
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL
Red Petruska sist, det gick skit.
Vi skulle ha galoppbommar men hon stack in i mitten bara stod där. Sket i vad jag gjorde.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Tråkigt. Men det är bara att bita ihop och komma igen. Det går bättre nästa gång!
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Jag har lust att rida henne igen men ändå inte haha :p
Vi ska hoppa nästa vecka och då går inte hon med.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Red fina Killen idag och det gick jättebra :love: Han gjorde superfina travlängningar varv efter varv utan att lägga sig i handen, och skänkelvikningarna satt riktigt bra idag. Missar dressyren både nästa och nästnästa vecka då jag ska till Skåne och London, känns väldigt tråkigt faktiskt :(

Ett par bilder från hoppträningen på Linus igår:

fs_487723127_45537_1302099254.jpg

fs_487723197_43797_1302099327.jpg

fs_487723135_87323_1302099269.jpg


Gick inte jättebra egentligen, förutom när vi hoppade en avslutande bana. 90 kändes lätt som en plätt, skönt!
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Jag förstår känslan. Jag tycker du ska rida henne igen! Då vet du vad du ska tänka på iaf! :)

LLaika: Ser jättefint ut :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 532
Senast: Juli0a
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 449
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 248
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp