Bukefalos 28 år!

Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Biltemas vita/rosa med skinn i handflatan och ganska grovt tyg på ovansidan. :up::up: Hållbara, brännässlor bränner inte igenom tyget och skinnet är bra, funkar till t.ex. rosor. Jag har nästan bara sådana grova. Tröttnar på att byta handskar för man har på sig något tunnare och så finns det nässlor i närheten och så blir man bränd genom handskarna trots att man bara nuddar nässlorna och inte ens tar i dem... Rejäla handskar eller inga alls för min del, oftast.

Åh dom ska jag kika på! Tack för tipset.
 
F0C6AAD3-925F-44EB-8CF6-F85B2B0ED98D.jpeg


Märkligt nog verkar jag bara kunna lägga till en fil per inlägg, men här och längre ner så har jag tre olika växter som jag funderar på om de är perenner och i så fall vad. :)
 
Höll på att riva upp mig på döda grenar från hallonbusken när jag klippte gräset i fredags så när gräsmattan var klar tog jag och klippte bort allt dött som jag nådde. Blev mycket trevligare direkt! Är nog dags att klippa ner den helt i höst så den får komma på nytt till våren.

Såg nu har solrosorna jag sådde i ena pallkragen börjar ta sig också! :)
 
Höll på att riva upp mig på döda grenar från hallonbusken när jag klippte gräset i fredags så när gräsmattan var klar tog jag och klippte bort allt dött som jag nådde. Blev mycket trevligare direkt! Är nog dags att klippa ner den helt i höst så den får komma på nytt till våren.

Såg nu har solrosorna jag sådde i ena pallkragen börjar ta sig också! :)

Fast då får du inga hallon nästa år, de bär frukt på fjolårsskotten :)
 
Fått plantera om tomaterna i större krukor och ställt i söderläge i väntan på att sambon får upp nya växttunneln/huset. Han köpte ett jäääättestort, nästan dubbelt så långt som det som föll ihop av snön i vintras. Är dock en annan konstruktion och material som ska tåla mer snö och inte behöver (går?) att plocka ner vintertid.

Mina gurkor har börjat blomma så de har också åkt ut i väntan på tunneln.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp