träning av 4-åring

KasperTim

Trådstartare
Hej alla glada!

Jag skulle vilja ha tips på hur jag bäst tränar upp min 4 åring till en hållbar Distanshäst.
Jag behöver ett schema eller ett träningsupplägg som jag kan följa..

Just nu så skrittar vi 3 dagar i veckan, vi skrittar mellan 5-8 km per gång beroende på vilken runda vi rider, alla har olika underlag att gå på.

Men jag undrar hur långt och hur länge törs man skritta?
Ska man skritta 2 korta pass och 1 lite längre eller 2 långa och ett kort?


Tacksam för tips och råd
 
Sv: träning av 4-åring

Än så länge kommer inte jag lägga någon vikt alls vid distansträning. Min 4- åring ska utbildas inom dressyren för att lära sig att bära sig på ettt bra sätt under ryttare till det kommer jag lägga normala uteritter. För ögonblicket proemenerar jag min häst endel. Träning mer inriktad mot distans kommer jag nog börja med framåt hösten.
Min häst är inte planerad för att tävla i de högsta klasserna matte nöjer sig glatt med 80 km.
 
Sv: träning av 4-åring

tränar du för tränare då?
Hur långa dressyrpass blir det ?
Hur långa uteritter och hur ofta rider du på din 4-åring?

80 km låter som ett bra mål :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: BornAgain
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: netschjen
·
Hundträning Slyngeln, som nu är 20 månader, har blivit en riktigt trevlig hund. Världens goaste och mest älskvärda som älskar allt och alla, med på...
2
Svar
21
· Visningar
2 038
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp