Bukefalos 28 år!

Träning av form !

LIICHOO

Trådstartare
Halloo . :)
Min ponny är väldigt framtung ju kortare tyglar man har, på andra sidan får tyglarna ändå inte glappa, så jag undrar om någon vet hur jag ska rida min ponny, jag kan inte riktigt jobba han på rätt sätt, och då blir det fel (eftersom jag inte rider han rätt) och jag blir arg på honom när det inte äns är hans fel.
Någon som vet hur man ska jobba upp en framtung d-ponny i formen ?

Tack, Lisa :)
 
Sv: Träning av form !

Ta hjälp av en tränare är mitt bästa tips och säkert många andras. Det är jätte svårt att förklara på det här sättet, speciellt när man inte sett er.
 
Sv: Träning av form !

Tänk "jobba fram" istället för "jobba upp". Framför allt är det skänkeln ponnyn ska svara på - släpp fram den ordentligt under framridningen, annars har du inget att att "fånga upp".
Övergångar i skritt och trav & tempoväxlingar.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är fortfarande relativt ny till det här med att få hästen att arbeta i form men känner att jag börjar få greppet om det. Jag rider...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: tuaphua
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 215
Senast: Mabuse
·
Ridning Min älskade häst gick bort tidigare i år och var inprincip pensionerad de två sista åren. Började rida på ridskola i april och insåg då...
2
Svar
39
· Visningar
5 584
Senast: _Taggis_
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 559
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp