Bukefalos 28 år!

Träningstråd!

Jag behöver ett nytt styrkeprogram helt klart, hög tid byta så jag har mejlat PTn på gymmet idag
Det jag har är jättebra men börjar bli lite trååååkigt så jag känner att jag kör nästan lite halvhjärtat.
Helst skulle jag vilja ha två program, en för överkropp och en för underkropp och så växla mellan dessa och cirkelintervall-träningen (det är mer cardio än styrka)
 
Mitt första Piloxing-pass avklarat! Trodde inte det skulle vara så högintensivt och tokjobbigt och tokroligt som det var :) Man blev så taggad av boxningsinslagen att man stod ut med det pilatesinspirerade som gav sån mjölksyra i armar och ben så jag trodde dom skulle ramla av haha! Runners Strength imorn och sen BodyJam på torsdag sen blir det lite välförtjänst vila fredag och lördag!
 
Åååh vad kul det lät! :D
Du MÅSTE berätta vad du tyckte om Bj sedan...fast var beredd på att det tar ett tag innan man kommer in i det och i början är det mest "eeeeeh....vad göööööööööööööööööööööööööööööööööööööööör de?? :eek: " men om man ger det ett par gånger så brukar det lossna :)

Kl

Var Bp idag och instruktören hade lagt in en riktig magdödare :eek: usch så jobbig den var...men alldeles säkert jättenyttig... hade ont i rygg och nacke så jag tog det jättelugnt och det gick bra ändå. Men när jag skulle HEM! Fy fanken! Det blåste halvstorm, medvind (= rakt på nacken) och jag hade ingen mössa....så NU har jag ont!

Men...imorgon...är det...Jam-tiiiiiiiiiiiiiiiiiime! :banana:
 
@GotAsecret
Körde BJ i torsdags och satan så bortkommen och osmidig jag kände mig de 10 första min, jag tänkte att nä det här går inte- jag ser ju ut som en stelopererad valross på hal is i rullskridskor!
Men sen tog jag ett djupt andetag och kollade in dom andra och insåg att många var ju jätteduktiga men det var flera som också var nybörjare och när jag såg killen till höger om mig köra all in med världens största smile trots att taktkänsla och smidighet inte va precis som Usher så tänkte jag: Fuck It! nu bara kör jag så får det se ut som det vill.
Så sen bara hängde jag med bäst jag kunde och kollade inte i spegeln utan bara kände och då blev det så himla mycket roligare och efter 30 min nånting började jag få lite kontroll på rörelserna och i slutet hade vi lika stor smile jag och killen till höger!

Så BJ var superroligt, superjobbigt, supersvettigt och superterapeutiskt för mig som har en patologisk perfektionist som inneboende. Att våga släppa loss trots att jag inte var bäst- inte ens i närheten men känna att det var fan lika roligt ändå. Jag insåg då att dans är verkligen nånting jag behöver i mitt liv för att må bra! Man blir glad av att röra sig till musik!
 
@GotAsecret
Körde BJ i torsdags och satan så bortkommen och osmidig jag kände mig de 10 första min, jag tänkte att nä det här går inte- jag ser ju ut som en stelopererad valross på hal is i rullskridskor!
Men sen tog jag ett djupt andetag och kollade in dom andra och insåg att många var ju jätteduktiga men det var flera som också var nybörjare och när jag såg killen till höger om mig köra all in med världens största smile trots att taktkänsla och smidighet inte va precis som Usher så tänkte jag: Fuck It! nu bara kör jag så får det se ut som det vill.
Så sen bara hängde jag med bäst jag kunde och kollade inte i spegeln utan bara kände och då blev det så himla mycket roligare och efter 30 min nånting började jag få lite kontroll på rörelserna och i slutet hade vi lika stor smile jag och killen till höger!

Så BJ var superroligt, superjobbigt, supersvettigt och superterapeutiskt för mig som har en patologisk perfektionist som inneboende. Att våga släppa loss trots att jag inte var bäst- inte ens i närheten men känna att det var fan lika roligt ändå. Jag insåg då att dans är verkligen nånting jag behöver i mitt liv för att må bra! Man blir glad av att röra sig till musik!

TOLD YA!! :D :love:
Det är EXAKT och precis den känslan jag har, före, under och efter varenda pass!! :love:
Fast jag tycker kickarna är så otroligt mycket svårare att göra i långsamt tempo, nästan omöjligt att hålla sig på benen, med lite fart går det bättre...typ :D

Vad tyckte du om musiken? Det är ju egentligen SÅ långt ifrån "min" musik man kan komma...men...den är bannemig sjukt bra - kanske för att den kommer i ett sammanhang som ger så mycket glädje och energi?

Jag blev faktiskt ruskigt svettig idag - vet inte om det var för att det var extra varmt i salen, extra mycket energi eller för att jag faktiskt kände att jag vågade ta i mer än vanligt.

Förresten, om inte förr så borde även ni ha nya programmet inom 2-3 veckor.
Och, för att citera vad min instruktör skrev igår;
"Bodyjam 72, där har du en bra release! Men det är mycket koreografi" :eek:
"Skräms inte sådär...!" "Äsch, det klarar du - du får inte ge upp, lova det!"
Well, det jag lovar henne, det håller jag.
Sedan sa hon att AfHo är på G också...så NU händer det MYCKET spännande, och MÅNGA utmaningar! (alla LM-klasser har ju release samtidigt typ så det blir nytt i BJ, Pump, Sh´bam, CX o.s.v. och så AfHo då som redan verkar typ dösvårt...)
Jaja. Det är rooooooooooooooooooligt!! :banana:

Efter Bj:n hade jag (som vanligt) så SJUKT mycket energi, och så fyllde jag på med både smoothie och (mer) koffein så jag typ FLÖG igenom Bp:n också.
Sedan höll jag på att inte komma hem, blev helt tvärslut - OCH jag kommer drömma mardrömmar om knäböjs...!

En (till) lyckad träningsdag helt enkelt!
 
Jag är såpass rehabad att jag kan sätta upp en träningsplan för våren. Syftet är grundträning (ffa baksidan) och att lägga på mig lite mer muskelmassa innan jag går på maxlyft och seriösare spänst igen. Min tränare tycker att jag ska ta fram programmet själv först, så nu ska det pysslas :bump:
 
@GotAsecret jag gillar ju den typen av musik (bl.a) så för mej va det najs :) dessutom är den ju väldigt bra att dansa till! Jo hon pratade nåt om nästnästa torsdag skulle nya koreografin komma, men jag fattade ju inte att det var bestämda koreografier som alla körde utan jag trodde dom gjorde lite som dom kände själva men då känns det ju tryggare att gå på olika anläggningar och för olika instruktörer om man iaf känner igen koreografin! Jag jobbar varannanveckas schema så har svårt att gå på samma passa 2 veckor i rad men då kan man ju faktiskt köra det som passar bara :)

Nästa vecka är en dumvecka när mitt jobbschema knappt passar med nåt jag vill träna och veckorna som är som denna nu finns det massor som passar.. är så synd när det blir så olika från vecka till vecka. Men nu har jag faktiskt kört 4 pass/vecka i 3 veckor och det känns så jädra göttigt! Följer den träningsplanen som man kan göra på deras hemsida och det är ganska peppigt att se att man faktiskt kommit iväg minst 4 gånger/vecka förutom löpträningen! Jag gillar att konkret se att jag gör saker :)
 
Jag tycker det är ganska häftigt att tänka att "just nu är det kanske någon i en helt annan del av världen som gör exakt samma sak som jag..." :D
Våra instruktörer har kört olika alla tre...men det har funkat fint för mig i alla fall (-isch) jobbigt för alla nya dock :o
Och jag är SÅ irriterad på att jag inte hittar vilket program andra delen i onsdagspasset kommer ifrån.. Morr.

@Sassy - heja! :bump::bump:
 
Uuuuh...jag kommer INTE att klara det här... :eek:

...fast det får jag ju inte säga högt :rofl:

För övrigt gick det inget bra alls på varken Cx (ny instruktör, gammalt program och inget av det fungerade för mig!) eller Sh´bam (kör fortfarande 18 :p ) som påverkades negativt av att det gick som det gick på Cx.
Men vad fan. Jag försökte. OCH jag gick INTE ut fastän jag inte ville något hellre egentligen.
Hittade på egna varianter på Cx (så gott det gick, annars stretchade jag) och skuttade omkring efter bästa förmåga på Sh´b - struntade liksom högaktningsfullt om det blev fel ben, arm, fot, annan kroppsdel som rörde på sig. Jag var inte i skick att ha de förväntningarna - och det var första, absolut första, gången jag faktiskt kunde SE det själv.

Så. Jag är ändå jätte, jättenöjd.
Även om dessa pass TOG energi istället för att GE energi...
Well. BodyJam med den bästa imorgon :love:
 
Uuuuh...jag kommer INTE att klara det här... :eek:

...fast det får jag ju inte säga högt :rofl:

För övrigt gick det inget bra alls på varken Cx (ny instruktör, gammalt program och inget av det fungerade för mig!) eller Sh´bam (kör fortfarande 18 :p ) som påverkades negativt av att det gick som det gick på Cx.
Men vad fan. Jag försökte. OCH jag gick INTE ut fastän jag inte ville något hellre egentligen.
Hittade på egna varianter på Cx (så gott det gick, annars stretchade jag) och skuttade omkring efter bästa förmåga på Sh´b - struntade liksom högaktningsfullt om det blev fel ben, arm, fot, annan kroppsdel som rörde på sig. Jag var inte i skick att ha de förväntningarna - och det var första, absolut första, gången jag faktiskt kunde SE det själv.

Så. Jag är ändå jätte, jättenöjd.
Även om dessa pass TOG energi istället för att GE energi...
Well. BodyJam med den bästa imorgon :love:

Haha, jag har tre vänsterben (känns det som) när jag gör liknande saker. Till och med Friskis och Svettis medelgympa har för avancerad koreografi för mig. :D Du skulle stå bredvid mig vid sådana tillfällen. Du skulle framstå som Michail Barysnikovs och Beyoncés okända och extremt talangfulla kärleksbarn.
 
Haha, jag har tre vänsterben (känns det som) när jag gör liknande saker. Till och med Friskis och Svettis medelgympa har för avancerad koreografi för mig. :D Du skulle stå bredvid mig vid sådana tillfällen. Du skulle framstå som Michail Barysnikovs och Beyoncés okända och extremt talangfulla kärleksbarn.
Hahahaha! Nu skulle jag inte sätta något av mina tre vänsterben (jepp, jag har också tre vänsterben!) på friskis, men annars lät det alldeles fantastiskt fel :rofl::rofl:
 
ÄNTLIGEN har jag hittat andra (första) delen vi kör på onsdagarna! (som jag INTE vill byta bort...snyft!)

Behöver heller inte oroa mig för att missa måndagspassen mer..."på mina pass kommer du in! ;) " :love:
 
Men HJÄLP!!! :eek:
Och det här är inte ens TVÅ minuter...(de andra är ungefär lika spännande, jag har frågat! :eek: )


Jaja, det blir tre månaders bensprattel, i värsta fall! :D
 
Hahaha...glöm allt jag skrev om passen här...
NU har vi haft releaser på Bj 72, Bp 93, Sh´b 19, Cx 17 (och alla andra LM-klasser som jag inte går på :p )

Och Bj72 är bannemig det ROLIGASTE jag gjort på EVIGHETER! Så jäkla roligt pass! :love: :D (och så gick det sådär härligt bra!)
Bp visste jag ju redan att det funkade.
Sh´b var det premiär för mig idag - tack och LOV med "rätt" instruktör så även det kändes fullständigt möjligt.
Cx var också premiär för mig idag...FY så HEMSKT! :rofl: Alltså det var mycket ligga på rygg o.s.v. som jag har väldigt svårt för p.g.a. rygg och nacke, mest nacken nu, många "chrunch" o.s.v. Men när jag hittat mina alternativ kommer det gå alldeles...hyfsat!

@Aliche - hur går det för dig med jam:en? Kört något mer?

Ni som kör LM i övrigt, har ni kört igång de nya programmen? Vad tyckte ni i så fall? :)
 
Glömmer alltid bort denna tråd.

Är helt oaktiv på gymmet just nu p.g.a. en böld som aldrig vill läka p.g.a. den sitter på fel ställe. Försöker att vara still mycket men det är ju inte alltid det går. Kan ju inte pausa livet, stallet o.s.v. så pass länge så den får en chans att läka snabbare.

Var iaf ute på en promenad med en vän idag. Lite mer än 2 km gick vi :)
 
For ut och sprang med sambon i 25 min på en genomfrusen sjö igår. Snortungt för kroppen men otroligt vackert!

När solen precis låg över träden, isen gnistrade vackert och det var alldeles tyst kunde jag drömma bort mig från att jag faktiskt bor i lägenhet i ett tråkigt område och låtsas att jag sprang i vildmarken. :love:
 
Nu var det länge sen det skrevs här så jag kastar in en liten uppdatering!

Löpträningen har varit extremt sporadisk och styrketräningen obefintlig, studierna har tagit massor med tid och nu är det snart tentor vilket lägger på massa stress för mig i vardagen. Så nu har sambon och jag gjort gemensamt ryck för att komma igång.
Började med att ta bort möjligheterna till kvällsgodis under vardagarna, faktiskt bara äta tills en är mätt/inte hungrig nå mer istället för proppmätt samt försökt tänka ut mättande och goda måltider istället.

I förrgår var första gången vi vågade slänga på lite mer vikter på stången och ta ut oss en del vilket var underbart att klara av!

Igår var jag så less och trött men vi for ut och sprang ändå. Jag började flåsa och kämpa efter kanske 1/6 av rundan, sen började det regna ordentligt efter 1/4 så vi fick söka skydd en stund för att sedan springa hem i lättare regn. Kom fram till dörren lagom tills himlen öppnade sig.

Det var fruktansvärt tungt och jag orkade inte i närheten av lika mycket som jag ville men är ändå väldigt nöjd med mig själv för att faktiskt for ut och sprang när jag inte ville. :)

Ikväll blir det att lyfta stång igen, ska bli kul att bli trött.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Så, det finns ju en sökfunktion men det är så klart roligare att skapa en helt egen individuell tråd som handlar om bara mig och mitt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 518
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 224
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 246
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp