Bukefalos 28 år!

Trafikverket stjäl ditt liv

golit

Trådstartare
Det kanske inte är ett bekymmer i hela landet, men borde vara det för alla om bor utanför Mariestad, där 110 vägen blivit 80. Eller för alla oss som kört Norrlandsvägar med 110, för man är ensam på vägen.

Om du sänker snitthastigheten från 120 till 110 så tappar du en minut/km. Det finns andra sätt att tappa en minut.. Och när du åker dit för fortkörning så säger polisen att du tjänar så lite tid genom att köra lite fortare. Fast då räknar de bara på den korta sträcka du eventuellt kör. De trevliga trafikpoliserna som senast stoppade golit i inlandet visste bättre. De vet att fart gör skillnad i tid.

Som att om du kör 10 km saktare i snitt och kör 2400 km så tappar du i stort sett ett arbetsvecka. Det är som att ha en veckas mindre semester.

Eller om man tänker produktivitet, en arbetsvecka går förlorad per anställd som kör bil, och då bara 2400 km. Hur mycket mer i löneutrymme hade den arbetsveckan inte gjort?

Fri fart för fria människor
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Det kanske inte är ett bekymmer i hela landet, men borde vara det för alla om bor utanför Mariestad, där 110 vägen blivit 80. Eller för alla oss som kört Norrlandsvägar med 110, för man är ensam på vägen.

Om du sänker snitthastigheten från 120 till 110 så tappar du en minut/km. Det finns andra sätt att tappa en minut.. Och när du åker dit för fortkörning så säger polisen att du tjänar så lite tid genom att köra lite fortare. Fast då räknar de bara på den korta sträcka du eventuellt kör. De trevliga trafikpoliserna som senast stoppade golit i inlandet visste bättre. De vet att fart gör skillnad i tid.

Som att om du kör 10 km saktare i snitt och kör 2400 km så tappar du i stort sett ett arbetsvecka. Det är som att ha en veckas mindre semester.

Eller om man tänker produktivitet, en arbetsvecka går förlorad per anställd som kör bil, och då bara 2400 km. Hur mycket mer i löneutrymme hade den arbetsveckan inte gjort?

Fri fart för fria människor

Fast många mister resten livet pga hög hastighet vid olyckor.
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Ursäkta men fri fart är bara löjligt. Hellre en arbetsvecka i bilen och lyssna på nån bra låt än att fler människor ska förlora sina liv i trafiken! Det är till och med tal om att Tyskland börjar tänka om sina trafiklagar :up:

http://youtu.be/cr5wE0NVUw8 motsvarighet till två bilar som frontalkrockar i 90km/h
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Ursäkta men fri fart är bara löjligt. Hellre en arbetsvecka i bilen och lyssna på nån bra låt än att fler människor ska förlora sina liv i trafiken! Det är till och med tal om att Tyskland börjar tänka om sina trafiklagar :up:

http://youtu.be/cr5wE0NVUw8 motsvarighet till två bilar som frontalkrockar i 90km/h

5.000.000 arbetsföra svenskar tillbringar en extra vecka i bilen. Säg att 1.000.000 hade gjort nåt vettigt i stället?

Fler liv är relativt. Noll liv som är nollvisonen betyder noll biltrafik.

Fri fart för fria människor
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Det är inte farten som dödar, det är stoppet... :D :p

Så det bästa sättet är förbjuda skodor på vägarna. Och lära stockholmarna att ligga i högerfilen. Även när golit passerar.

Av någon anledning firar de mittfilens dag så golit passerar...
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Fast många mister resten livet pga hög hastighet vid olyckor.

Nej, många mister livet av en massa orsaker, där farten kan vara en besvärande omständighet, men om vi skulle sätta en säker fart så skulle den hamna vid 30 på motorväg.

Och typ ett par månader av stulet liv från trafikverket
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Jag är född i Mariestad och bodde där tills 2004. Men är ofta där så jag kör på vägarna..
Mariestad och vägar är lika med :banghead:
När de fixade vägen till Skövde så trodde man att äntligen en bra väg och nu höjer de säkert till 120. Nä då sänkte de från 110 till 90.
Nu har det ju blivit två + 1 väg eller vad det kallas, så då är det 110 igen.
Men E20, ja vad ska man säga, man blir galen.. Tror de diskuterat E 20 så länge jag kan minnas :crazy:
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Kan du vara snäll att redovisa matematiken på ditt exempel. För jag får att sänker man snitthastigheten från 120 till 110 så kommer jag köra 0,17 km saktare per minut.
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Det kanske inte är ett bekymmer i hela landet, men borde vara det för alla om bor utanför Mariestad, där 110 vägen blivit 80. Eller för alla oss som kört Norrlandsvägar med 110, för man är ensam på vägen.

Om du sänker snitthastigheten från 120 till 110 så tappar du en minut/km. Det finns andra sätt att tappa en minut.. Och när du åker dit för fortkörning så säger polisen att du tjänar så lite tid genom att köra lite fortare. Fast då räknar de bara på den korta sträcka du eventuellt kör. De trevliga trafikpoliserna som senast stoppade golit i inlandet visste bättre. De vet att fart gör skillnad i tid.

Som att om du kör 10 km saktare i snitt och kör 2400 km så tappar du i stort sett ett arbetsvecka. Det är som att ha en veckas mindre semester.

Eller om man tänker produktivitet, en arbetsvecka går förlorad per anställd som kör bil, och då bara 2400 km. Hur mycket mer i löneutrymme hade den arbetsveckan inte gjort?

Fri fart för fria människor

Eftersom skillnaden i tid är endast 2 timmar måste Golit ha en jädra bra arbetstid!!!
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Precis, och på en km tappar man då 2,73 sekunder, tänk vad man hade hunnit på den tiden...
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Jag tycker det är otroligt skönt att hastigheten blivit sänkt på E20 mot Mariestad. En av våra nära bekanta skadades allvarligt på sträckan strax före jul och hans särbo miste livet...:cry::((En spansk lastbil utan vinterdäck som fick sladd och olyckan var ett faktum)
Vägen har blivit mycket trevligare att färdas på, för folk har alltid kört som fullkomliga idioter med dödslängtan på sträckan.

Jag kan inte riktigt förstå vad problemet är med sänkt hastighet? Många liv kan förhoppningsvis räddas?
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

OMG en vecka mindre om året för Golit att skriva på Buke! :nailbiting:
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Jag tycker det är otroligt skönt att hastigheten blivit sänkt på E20 mot Mariestad. En av våra nära bekanta skadades allvarligt på sträckan strax före jul och hans särbo miste livet...:cry::((En spansk lastbil utan vinterdäck som fick sladd och olyckan var ett faktum)
Vägen har blivit mycket trevligare att färdas på, för folk har alltid kört som fullkomliga idioter med dödslängtan på sträckan.

Jag kan inte riktigt förstå vad problemet är med sänkt hastighet? Många liv kan förhoppningsvis räddas?



Hade det med hastigheten eller olämplig utrustning att göra?
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Kombinationen skulle jag tro. Enligt utredningen höll föraren av lastbilen för hög hastighet både med tanke på väglag och sina däck.
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

En hastighetssänkning kan ju knappast vara en nackdel på en ökänd "olycksväg" förhoppningsvis blir det en 2-1 väg eller motorväg som de gjort förbi Götene.
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Jag tycker det är otroligt skönt att hastigheten blivit sänkt på E20 mot Mariestad. En av våra nära bekanta skadades allvarligt på sträckan strax före jul och hans särbo miste livet...:cry::((En spansk lastbil utan vinterdäck som fick sladd och olyckan var ett faktum)
Vägen har blivit mycket trevligare att färdas på, för folk har alltid kört som fullkomliga idioter med dödslängtan på sträckan.

Jag kan inte riktigt förstå vad problemet är med sänkt hastighet? Många liv kan förhoppningsvis räddas?

Och jag som bor här och kör på skit E20 flera gånger i veckan blir bara arg o förbannad på hur dålig en E väg kan vara :banghead::rage: och det är nästan ett skämt att ha 80 på en E väg.
Ska väl ärligt erkänna att jag bara håller den hastigheten när jag passerat Mariestad och fartkamerorna börjar....
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Det är mycket gnäll från Norrland. Vi klarar oss fint utan fortkörare, alkisar, tjuvskyttar och extremkonservativa män (aka karlar). Så lägg ner skiten och sluta bekymra sig om all den tid som skulle sparas och istället slösas på att köra skoter och dricka sprit. Tycker den som skriver Centerpartiets inlägg.
 
Sv: Trafikverket stjäl ditt liv

Och typ ett par månader av stulet liv från trafikverket

Det är säkert inget problem för många, de sms:ar, pratar i telefonen,somliga rakar sig ,en del kvinnor kollar i spegeln och sminkar sig.
Varför försöka stoppa tiden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp