Tragedi, gråt och tandagnisslan...

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jensan

...utbröt idag, alldeles nyss här hemma. Två av våra barn kom nerrusande och tjöt som om någon hade dött minst. Mellan tårarna och hulkningarna framgick vad som hade hänt:

Boven i dramat vår 3-åriga dotter, som just varit hos frissan. Hade egenvådligt gett sig på HELA den äldre dotterns my-little pony samling med en sax. Samtliga är nu ordentligt stubbade - även svansarna. :crazy: Hon hade utfört uppdraget väl.

Vår äldste pojke gick runt och smålog hemlighetsfullt... det kan finnas viss misstanke om hans inblandning... :cool:

Stämningen här hemma är minst att likna med kalla kriget. Jag bävar inför hämnden. Hmmm... finns det någon erfaren internationell diplomat att tillgå?? :smirk:

Finns det någon som känner igen sig????
 
Sv: Tragedi, gråt och tandagnisslan...

Jensan skrev:
...utbröt idag, alldeles nyss här hemma. Två av våra barn kom nerrusande och tjöt som om någon hade dött minst. Mellan tårarna och hulkningarna framgick vad som hade hänt:

Boven i dramat vår 3-åriga dotter, som just varit hos frissan. Hade egenvådligt gett sig på HELA den äldre dotterns my-little pony samling med en sax. Samtliga är nu ordentligt stubbade - även svansarna. :crazy: Hon hade utfört uppdraget väl.

Vår äldste pojke gick runt och smålog hemlighetsfullt... det kan finnas viss misstanke om hans inblandning... :cool:

Stämningen här hemma är minst att likna med kalla kriget. Jag bävar inför hämnden. Hmmm... finns det någon erfaren internationell diplomat att tillgå?? :smirk:

Finns det någon som känner igen sig????

:rofl:

Förlåt. Jag kan bara se det framför mig. Själv hade jag varit otröstlig om mina hästar blivit snaggade. Jag antar att du får köpa några nya hästar som tröst men vet inte riktigt hur du hanterar bov(arna) i dramat...hm...
 
Sv: Tragedi, gråt och tandagnisslan...

Jag känner igen det! Hade ett sk sminkhuvud när jag var liten. Men jag brydde mig inte ett jota om att sminka utan jag kammade och satte upp håret i allehanda frisyrer. Tills en dag då jag tyckte hon skulle få page. Har enligt min mamma inte varit så otröstlig som när jag dagen därpå fortfarande hade ett pageklippt sminkhuvud som jag inte kunde kamma som jag ville! :rofl: Jag lärde mig en läxa. Ett nytt sminkhuvud inhandlades men med hjälp från min spargris.

/Timsetim
 
Sv: Tragedi, gråt och tandagnisslan...

oj, är det bara nya (G3)ponnisar som fått sig nya friskyrer eller är det även de äldre(G1)?

inhandla nya är väl det enklaste.. och sälj de snaggade på auktionssajt, det finns många som gör customs av dem..
 
Sv: Tragedi, gråt och tandagnisslan...

Jensan skrev:
Boven i dramat vår 3-åriga dotter, som just varit hos frissan. Hade egenvådligt gett sig på HELA den äldre dotterns my-little pony samling med en sax. Samtliga är nu ordentligt stubbade - även svansarna. :crazy: Hon hade utfört uppdraget väl.

:rofl: :rofl: :rofl:
F'låt,men tycker mig känna igen min lillebror som gjorde precis samma sak mot mig och min hästsamling... :devil:
Och ja,hämnden var ljuv,alla hans leksaksbilar och flygplan hittades utan hjul.. :angel:
 
Sv: Tragedi, gråt och tandagnisslan...

*flin* min brorsa gjorde punkare av min cindy docka så jag vet vad hon går igenom...
 
Sv: Tragedi, gråt och tandagnisslan...

Aha!! Har nu tillbringat en stund i förhör med den äldste sonen.(snart 13) Det visade sig att mina misstankar och kvinnliga intuition (eller är det kanske en mors? :smirk: )inte var helt fel ute. Han "hade bara sagt (till 3-åringen) att ponnysarna såg långhåriga ut och också borde få gå till frissan" :cool:
Efter vidare påtryckningar visade det sig vara en hämdaktion för att mellandottern (8 år som just fått sin ponnysamling snaggad) hade spionerat på honom när han var med sin tjejkompis igår (MYCKET KÄNSLIGT OCH MINERAT OMRÅDE)

Kommisarie Jensan vet varken in eller ut. Alla verkar vara lika goda kålsupare, det är inte lätt att agera lagens långa arm i denna familj.
Suck. Men de är söta ibland. På söndagar mellan 12-13. :smirk:
 
Sv: Tragedi, gråt och tandagnisslan...

Åh,det minns jag nu också att min brorsa gjorde.. :devil:
*hmmm*
Undra om jag inte ska hem och skära sönder bildäcken,som hämnd på allt mina två bröder ställde till med när vi var små..Han är ju och hälsar på nu i 2 veckor.. :rofl:
Jag menar,eftersom jag aldrig gjorde ngt själv,utan bara blev utsatt för deras terror.. :angel: :angel: :angel:
 
Sv: Tragedi, gråt och tandagnisslan...

Ojojoj.... tycker det är rätt lustigt att det (ibland skämtsamt) sägs att män startar krig, men det finns alltså undantag... *ler*
:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp