Bukefalos 28 år!

transporta unghäst

L

Love_energy

När vi transporterade iväg vår 1 åring till hingstbetet gick det lätt att få in honom med då han fick "hela" resturangen när han väl var inne, problemet är väl snarare att han slänger sig bakåt och bakar till ev grimma grimskaft går sönder om man lämnar honom. så jag fick åka där bak ocu lugna hono, vilket gick bra, han såg lite groggy och trött ut, men det gick bra.

Till saken hör att han är fullblod och hans mamma hade dessa fasoner när hon var yngre. (vi hade inte henne då)
Hur ska jag göra när vi ska ha hem honom?

Nåt tips?
 
Sv: transporta unghäst

bind honom i längre grimskaft, han kan ju inte komma så långt i transporten!

åk med en van gammal häst som sällskap!

träna på att lasta och stå i transporten, äta något gott gå ut!! nästa dag samma sak, men längre och längre, lämna honom en liten stund ca 10 sek sedan längre och längre!!

träna träna träna och åter träna!!

en rep grimma inte när du kör men när du träna kanske kan var en ide, så det blir obekvämt att rycka! ( har aldrig provat själv men ett tips)

ge lite lungnade!

lycka till
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 500
Senast: Robina
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 583
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 979
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp