Bukefalos 28 år!

Transportera ovaccinerat föl

sommarvind

Trådstartare
En bekant till mig överväger att anlita en transportfirma för att transportera hem hennes föl i november. Det hon funderar över är hurvida lämpligt det är att det är andra hästar i lastbilen när hennes föl är ovaccinerat?
 
Sv: Transportera ovaccinerat föl

Det finns väl alltid en risk att hästen smittas när man transporterar den med hästar från andra stall.

Jag antar att fölet är runt 6 månader när den hämtas, så mitt förslag är att börja grundvaccinera fölet när den är 4 månader så hinner den få två vaccinationer innan transporten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
1 763
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
16
· Visningar
2 926
Senast: Blyger
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp