Bukefalos 28 år!

Transportera ovaccinerat föl

sommarvind

Trådstartare
En bekant till mig överväger att anlita en transportfirma för att transportera hem hennes föl i november. Det hon funderar över är hurvida lämpligt det är att det är andra hästar i lastbilen när hennes föl är ovaccinerat?
 
Sv: Transportera ovaccinerat föl

Det finns väl alltid en risk att hästen smittas när man transporterar den med hästar från andra stall.

Jag antar att fölet är runt 6 månader när den hämtas, så mitt förslag är att börja grundvaccinera fölet när den är 4 månader så hinner den få två vaccinationer innan transporten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
16
· Visningar
2 816
Senast: Blyger
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
17 18 19
Svar
368
· Visningar
40 818
Senast: thoora
·
Utrustning Min häst tycker lädergjord blir hemskt varmt och kliigt på sommaren, så jag skulle behöva lite tips på något svalare. Han har rätt...
Svar
7
· Visningar
799
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Vi är på väg att köpa en häst som står i Göteborg, själva bor vi norr om Stockholm. Vi funderar på att anlita en professionell...
Svar
12
· Visningar
1 605
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp