Bukefalos 28 år!

Trasigt ben...

Haukur

Trådstartare
I onsdags var Pottan halt när jag kom hem från skolan, blockhalt. På torsdagen åkte vi till Valla djursjukhus och röntgade hela benet, ingenting hittades på röntgen så vi blev hemskickade med metacam som han skulle få i 5 dagar. Vad jag förstod på veterinären skulle han bli mycket bättre på metacamen annars skulle vi komma in igen. Nu har han fått metacam i 3 dagar (ska få nytt ikväll) och jag ser INGEN förbättring över huvud taget. Han går fortfarande på tre ben och sover mycket mer än normalt.
Som veterinären sa så lät det som att det kunde vara två saker, antingen en rejäl smäll på musklerna och då skulle det gå över om han bara fick smärtstillande, eller trasiga ligament. Om det var något rent mekaniskt som var paj skulle han inte bli bättre av smärtstillande (vilket han ju inte blivit) och då skulle jag komma in med honom på hältutredning. Min fundering är, vad gör de när de hittat vad felet är? Det verkar ju som att han slitit av något i benet, opererar de då eller vad?
 
Sv: Trasigt ben...

Wad man kan eller inte kan göra beror helt på wad som är orsaken. Olika åtgärder för olika ligament, det går inte att dra alla öwer en kam!

Om din katt har wrickat till sig rejält eller fått en muskelblödning blir han inte bra på 3 dagar. Jämför med dig själw - en stukad wrist blir inte som ny bara för att du får Woltaren, det kräws också lite tid för att läkeprocessen ska hinna nånwart!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Sirap
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 821
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 714
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 102
Senast: kratbran
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp