Bukefalos 28 år!

trassel med dokument-filer

S

ScissorHands

min pappa har en otroligt dålig förmåga att gå in och trycka på inställningar jag inte vill ha. det har flera gånger hänt super duma saker när han gjort det, men det värkar klia i hans fingrar så det händer ibland fortfarande.
Vill inte höra något om vad jag skall göra för att bli av med honom för det kan jag inte, det är inte min dator, det är en av våra familje-datorer.

Problemet nu är som jag inte lyckas rätta till är att han har suttit uppe någon kväll och skulle ta bort onödiga program. Men han lyckades samtigigt komma åt någon fiffig inställning som gjort att ALLA mina HTML (överhuvud taget alla hemsidor)-sidor som jag har liggande på datorn, alltså sådana jag kodar själv.
Filerna ser inte ut som de skall, det står att det är en HTML fil, men den har inte längre IE loggan. Dubbelklickar man öppnas den istället för i IE i Microsoft Word, ser nästan ut som det skall, men det är ju int vad jag vill och jag kan ju inte göra vad jag vill!

Jag har något fragment-minne av att jags jälv för länge sen hade en trassig/brutten/ej fungerande fil som skulle vara en JPG bild som jag sedan lyckades hitta någon fin inställning till där jag valde att den nu skulle automatiskt öppnas i vilket progam jag ville (ibldprogam valdes så klart) och jag kunde välja att filen skulle ha det programets logo.
Har jag fel eller kan jag komma åt den där inställningen där jag väljer att HTML-dokument/filer skall öppnas i IE?

Vad är fel överhuvud taget? Går det att ändra på?
Kan nämna att denna dator är en äldre dator en windows 98:a (skratta nu inte åt att den är gamal, visst den hostar en massa men jag gillar inte våran andra nya som är så väldigt flashig å dan).
 
Högerklicka på filen och välj "Öppna med"
(om "Öppna med" inte finns så håller du ned shift och högerklickar)

-> Välj program
Leta rätt på "Internet explorer" och kryssa i "Använd alltid detta program för att öppna filtypen"
 
tack. fungerade väldigt bra. var något sådant jag fått upp någon gång för väldigt otroligt länge sedan tror jag.
förundrar över att du förstod min underliga förklaring.
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 769
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp