Bukefalos 28 år!

Treårig pojke död efter hundattack: "Älskade att vara runt djur"

Daniel Twigg, 3, attackerades av en hund på en gård i Rochdale, Storbritannien, i söndags. Pojken fördes till sjukhus men avled av sina skador. Polisen har gripit den 48-årige ägaren till djuret.
 
Det här visar ju återigen både på din okunskap och oerfarenhet vad gäller hund, tyvärr.
Hur menar du nu?
Jag håller mig ju undan platser där det kan bli tokigt just av den anledningen.
Så jag anser att jag vidtar lämpliga försiktighetsåtgärder.
Du kommer t.ex. aldrig att hitta mig i en allmän hundrastgård.
Det vore oansvarigt av mig att ta min stora hund av brukshundsras dit.
 
En hund är inte automatiskt en skyddshund för att den råkar tillhöra en ras där flera individer går vidare till tjänst inom väktare och polis. Utbildningen till "skyddshund" (tjänstehund säger man nog desto oftare) är lång och utförs tillsammans med duktiga tränare med stor erfarenhet. Det är inte en utbildning som sker med en handvändning.
Men vad skulle hunden lära sig där som gör att den klarar hundslagsmål bättre?
Och varför skulle den väl utbildade skyddshunden kunna utsättas för att få klara sig på egen hand?
Men inte andra hundar?
 
Jag går sällan runt med nån lång stör i bakfickan. Välkommen till verkligheten. :)
Jag rör mig med hunden bara i områden med en oändlig tillgång till grenar, nerfallna små träd och störar.
Det är en gård full med praktiska saker.
Välkommen till min verklighet.

Så du kör alltså ner armarna mellan två stora hundar av bruksras?
 
De skulle akta sig från att bli skadade själva.
Det är inte samma sak som att passivt stå och se på.
Men samtidigt så skickas ju dessa hundar till att ensamma fånga bovar, så föraren finns ju inte alltid till hands.
Alltså. Poliser och väktare ser sina hundar som arbetskamrater (förutom då att de är värda en massa pengar) så ingen skulle lämna sin hund i sticket som du beskrivit.
 
Jag har också avbrutit ett par slagsmål utan att bli biten. Enda gången jag blev det, var ironiskt nog mellan mina egna två hundar.
Det innebär ju inte att jag inte kunnat bli biten de andra två gångerna, men SJÄLVKLART gjorde det ändå. Något annat fanns inte på kartan.
Jag har inte samma åsikt där som du har.
Faktiskt.
I mitt liv finns inte plats för att jag skulle skada mig, priset skulle bli för högt.
Så min säkerhet kommer först.
 
Hur menar du nu?
Jag håller mig ju undan platser där det kan bli tokigt just av den anledningen.
Så jag anser att jag vidtar lämpliga försiktighetsåtgärder.
Du kommer t.ex. aldrig att hitta mig i en allmän hundrastgård.
Det vore oansvarigt av mig att ta min stora hund av brukshundsras dit.

Det här lär komma som en stor chock för dig men alla äger inte din hund, alla vill inte äga din hund heller utan olika människor är ute efter olika egenskaper hos en hund, min hund kommer inte reagera som din schäfer.

Att din hund, som aldrig rör sig utanför gården reagerar exakt som du antar den ska göra är helt oväsentligt för resten av hundägarna med helt andra hundar och helt andra liv.

Och igen, jag vill inte att min hund beter sig exakt som din schäfer, då hade jag köpt en schäfer antagligen.
 
Alltså. Poliser och väktare ser sina hundar som arbetskamrater (förutom då att de är värda en massa pengar) så ingen skulle lämna sin hund i sticket som du beskrivit.
Kan du beskriva hur de skulle göra för att sära på hundar som slåss?
Har de särskilda bitsäkra kläder på sig?
 
Det här lär komma som en stor chock för dig men alla äger inte din hund, alla vill inte äga din hund heller utan olika människor är ute efter olika egenskaper hos en hund, min hund kommer inte reagera som din schäfer.
Ja och?
Jag har en schäfer och vill inte gå emellan därför att den är stor och jättestark.
Om man har en annan hund är det ju på ett annat sätt.
Jag förstår inte vart du vill komma?

En brukshund är ett stort och starkt djur.
Alla hundar är inte det.

Jag vill hellre ha en Dansk-Svensk gårdshund.
De är mer behändiga.
 
Jag har inte samma åsikt där som du har.
Faktiskt.
I mitt liv finns inte plats för att jag skulle skada mig, priset skulle bli för högt.
Så min säkerhet kommer först.
Jag hade inte kunnat vara så krass att jag bara stått och sett på medan ett djur jag älskar kämpade när jag hade kunnat hjälpa, helt enkelt. Inte något djur faktiskt. Låter fruktansvärt.
Vi är mycket olika. Jag tar gärna ett bett eller två för mina djur, inga problem.
Det finns ju mycket man kan göra - en ögla av ett koppel, en spark på rätt ställe. Vad som helst egentligen.
 
Jag hade inte kunnat vara så krass att jag bara stått och sett på medan ett djur jag älskar kämpade när jag hade kunnat hjälpa, helt enkelt. Inte något djur faktiskt. Låter fruktansvärt.
Vi är mycket olika. Jag tar gärna ett bett eller två för mina djur, inga problem.
Det finns ju mycket man kan göra - en ögla av ett koppel, en spark på rätt ställe. Vad som helst egentligen.
Jag antar att jag skulle komma på något.
Men jag har andra djur att ta hand om också, så jag får bara inte skada mig.
Det skulle bli katastrof om jag blev oförmögen att ta hand om min tillvaro.
 
Ja och?
Jag har en schäfer och vill inte gå emellan därför att den är stor och jättestark.
Om man har en annan hund är det ju på ett annat sätt.
Jag förstår inte vart du vill komma?

En brukshund är ett stort och starkt djur.
Alla hundar är inte det.

Jag vill hellre ha en Dansk-Svensk gårdshund.
De är mer behändiga.

Du har hela tråden utgått från att alla hundar ska och måste fungera exakt som din hund gör. Det gör dom inte, det ska dom inte göra och det vill vi inte att dom gör oavsett hur många gånger du säger att en hund inte ska få försvara sig.

Vad du gör eller inte gör kan jag inte bry mig mindre om ärligt talat. Det är din tro på att det bara är ditt sätt som är det rätta trots att du har extremt lite koll på andra hundar än din egen som folk är emot
 
Jag antar att jag skulle komma på något.
Men jag har andra djur att ta hand om också, så jag får bara inte skada mig.
Det skulle bli katastrof om jag blev oförmögen att ta hand om min tillvaro.
Jag anser ju att skydda min hund från att bli svårt biten, eventuellt sätta livet till ingår i att ta hand om mina djur. Jag skulle inte i offra hunden för att det eventuellt, möjligtvis, kanske kan bli komplicerat att ta hand om de andra en tid efteråt OM jag skulle bli biten.
Men vi gör alla våra val.
 
Du har hela tråden utgått från att alla hundar ska och måste fungera exakt som din hund gör. Det gör dom inte, det ska dom inte göra och det vill vi inte att dom gör oavsett hur många gånger du säger att en hund inte ska få försvara sig.
Jag utgår från att hundar kan fungera som min hund gör.
Den gör ju bevisligen det.
Tycker du att hundar skall få bita människor litet som de tycker?
Det gör ju inte jag då.
Vad du gör eller inte gör kan jag inte bry mig mindre om ärligt talat. Det är din tro på att det bara är ditt sätt som är det rätta trots att du har extremt lite koll på andra hundar än din egen som folk är emot
Du verkar bry dig alldeles väldigt mycket ser det ut som.
Annars så skulle du ju inte skriva här.
Eller hur?
 
Jag anser ju att skydda min hund från att bli svårt biten, eventuellt sätta livet till ingår i att ta hand om mina djur. Jag skulle inte i offra hunden för att det eventuellt, möjligtvis, kanske kan bli komplicerat att ta hand om de andra en tid efteråt OM jag skulle bli biten.
Men vi gör alla våra val.
Jag är inte säker på att jag alls skulle kunna ta hand om något över huvud taget om jag blev biten av en schäfer.
De är rätt stora faktiskt.
 
Jag utgår från att hundar kan fungera som min hund gör.
Den gör ju bevisligen det.
Tycker du att hundar skall få bita människor litet som de tycker?
Det gör ju inte jag då.

Du verkar bry dig alldeles väldigt mycket ser det ut som.
Annars så skulle du ju inte skriva här.
Eller hur?

Din hund är inte magisk.

De flesta hundar, inklusive min har aldrig bitit någon. Vi behöver alltså inte sträva efter att ha din hund
 
Då så har du väl varit försiktig nog antar jag.
Jag antar att en lång stör att klappa på slagskämparna med i stället för att stoppa dit armarna kan vara en bra idé.
Jag bara inflikar ett grimskaft fungerar toppen, lätt att knyta runt midjan o så svingar man haken mot de angripande hundarna- det har räddat både mig och min hund flera gånger.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp