Bukefalos 28 år!

Treårstestet SWB

M

Moneypenny

Hur mkt kan era hästar som ni tänkt visa på treårs?

Min ena treåring har jag galopperat på ca 4 ggr. I vänster varv fattar hon höger galopp och byter sen till vänster efter ca ett halft varv. Är det ok om man gör så vid ridprovet på treårstestet? Eller måste hon fatta rätt galopp från början?
 
Sv: Treårstestet SWB

Jag förbereder också min för treårs. Jag har väl kommit lika långt som du ungefär. Jag har hört att man ska kunna visa upp att hästen är reglerbar i gångarterna, stämmer det? Jag kan i alla fall reglera min i trav, det funkar bra men galoppen går inte ännu.
 
Sv: Treårstestet SWB

När jag visade min för fyra år sedan behövde man bara visa att man kunde rida i alla tre gångarterna, ingen reglering av dem. Man skall nog helst kunna få rätt galopp direkt.

Jag har två treåringar nu som jag ev skall visa. Den ena är galopperad på ute och travad på bana, har vila nu (egen uppfödning). Den andra har jag bara haft en månad och den var knappt hanterad innan. Vi har suttit upp och ridit på den i trav utan lina. Så det är ganska mycket jobb kvar. Skall påbörja löshoppning i nästa månad, skall bli spännande och se hur det går.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 469
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: mily
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 158
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp