Linnea123

Trådstartare
Hej!

Jag hittade ingen "nyare" tråd då jag sökte. Så jag testar att göra en ny.

Skulle vilja veta vilka här inne som kör Trec, hur kommer det sig att ni började med det? Hur ser era träningsmöjligheter ut? Vad har ni för häst? Ja, berätta gärna lite om er.

Jag har islandshäst och eftersom jag är tävlingmänniska men blir för nervös när man kommer in ensam på en bana och ska visa upp sig så tror jag detta kan passa mig. Tävlar även med hund och det är samma där, går skitbra ute i skogen men sen när man ska visa upp sig ensam på appellplan...mhm...

Vad bör man tänka på som nybörjare? Jag håller till i Östergötland, finns bra skog och ridvägar men skulle behöva gå kurs känner jag.. vart hittar man sådant?¨

Vad ska jag börja träna med min häst och vad för utrustning bör man ha?

Skriv gärna ner en liten guide för en nybörjare. Som sagt finns det en hel del på SIF samt Trec Sverige men jag vill ha mer.. vill veta från er som är inne i grenen!

// Linnea!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 532
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 922
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
Hästvård Eftersom jag blivit med hingst är jag väldigt nyfiken på hur andra håller sina hingstar. Är det fortfarande så att det direkt innebär...
2
Svar
25
· Visningar
5 187
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp