Trevlig Lucia alla bukefalister

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så blev det luciamorgon, med luciatåg på TV och massor av luciatåg, runt om i städer, kommuner och facebookflöden, trots att spam om "bevara luciatågen", vi vill ha våra luciatåg kvar", "lucia är på utdöende", sen den dag facebook startade...

Jag hann ta en varm skön dusch och dricka en kopp kaffe med katt i knä, innan hemtjänsten kom . Han skulle ha kommit en timme tidigare, men han är en av de som varit med länge och vet att trots att schemaläggarna ändrar hit och dit, att jag är morgontröt... :heart Och eftersom jag är snabbåtgärdad, tog han mig på vägen, när han sprungit förbi min dörr fram och tillbaka för att besöka tre olika brukare här i mitt område, samt åtta andra på olika platser en bit bort. Där han enligt schema ska springa fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka... i stället för att ta ett område i taget.

Jag ska lulla runt en liten stund till, lägga mig på sängen en stund... vänsterhöften bråkade i stort sett hela natten. Så jag ÄR trött... Jag ska kontakta ortopeden o höra om vi kan göra en ny höftröntgen och sen får jag väl så smångingom ta beslut, hur jag ska göra med att bli fattigpensionär på heltid, eller om jag ska fortsätta att hoppas och försöka få ett jobb ett par år till, utifrån mina förutsättningar.

luciakrona.jpg
 

Men nu måste jag till servicecenter med blanketten. Då jag fått meddelande från FK att blanketten jag använt på nätet är för bostadsbidrag och inte bostadstillägg... Konstigt, för jag tror det står bostadsbidrag på blanketten jag fick från handläggaren....

Nåväl. Jag får väl dra upp till dem på Näbbtorgsgatan och sätta mig i teamsamtal vid en dator med nån handläggare som sitter hemma vid sitt köksbord i Karesuando och jobbar. Jag hoppas att denne vet vad den talar om.
 
Jag kom fram, en trevlig nysvensk ung kvinna med Hijab, som inte hette, Svensson, Johansson, eller Nilsson är den första handläggare på Försäkringskassan, som tog det på allvar och vi kunde ändra inkomst på mina sidor och var för säkerhets skull inne på Skatteverkets sida och kontrollerade siffrorna från A-Kassan.

Låt oss nu hoppas att ändringen blir rätt och går igenom före jul.

Jag har inte råd, men tar en cappuccino o saffransbulle på Krämaren. Det ÄR lucia.
 
Det känns lite lugnare nu, när det kanske, kanske, kanske hinner ordna sig med bostadstillägget...

Undrar om jag ska röja lite på köksbordet o lägga på en julduk där... eller om jag bara ska andas en stund nu...

Jag hinner nog lägga på duk, i morgon. Det känns som att dukar inte är prioritet i Minnies hushåll. De får gärna ligga på golvet, för katt att ligga på...
😛
Undrar om dubbelhäftande tejp funkar för dukar också...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Ibland blir det inte som man vill, men det blir bra ändå. Och ibland när det inte blir som man vill så blir det bara skit. Det är...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp