Sv: Tricks.

Min förra sköthäst var en riktig liten clown. Vi lärde honom massor, trots att han var 19 år när vi började träna honom!
Har tyvärr inga digitala bilder.
Det var inga superavancerade tricks, men jag blev imponerad av att han lärde sig så fort.
Vi lärde honom att bocka/buga. Lärde honom detta helt enkelt genom att sticka en morot mellan frambenen på honom och dra bakåt när han fick ner huvudet, så att han liksom lutar sig bakåt o neråt. Vi lärde honom lystra till höger och vänster, stanna. När han stannat kunde vi gå ifrån honom och han stod kvar sen ropade på honom och då kom han travande.
Ganska simpla trick men otroligt gulliga.
Han har också lärt sig att hämta grimman på kroken!
Det började med att han tog tag i den med tänderna och slängde ner den från kroken (detta gjorde han själv) sen fick vi honom att hålla kvar den i munnen och la ihop det med kom hit kommandot.
 
Sv: Tricks.

Min häst lyder "det magiska fingret"

Om jag lyfter upp handen i huvudhöjd och viftar med pekfingret får jag en puss på munnen av min häst.

Med lite envishet och en morot i handen samtidigt som jag viftade så förstog hon efter ett tag vad jag menade.

Tyvärr har jag ingen bild. :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: Freazer
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
983
Senast: Nepenthe
·
  • Omröstning
Samhälle Jag är nyfiken på hur etablerad den här traditionen av trick-or-treating, där barn klär ut sig, går från hus till hus och ber om godis...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
10 797
Senast: Thaliaste
·
Hästhantering Jag ska försöka få in en mycket reaktiv häst som jag haft på foder, i en transport. Han är ganska van vid att åka och enligt ägaren går...
2
Svar
27
· Visningar
3 195
Senast: inaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp