Trist utveckling här på forumet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok. Jag svarade på "Man skall alltid få ett PM om att man varnats, detta innehåller en anledning, oftast otrevligt beteende samt en länk till tråden och inlägget man varnats för. Ibland kan inlägget ha raderats vilket kan göra det lite svårare att förstå. Är man bannad kan man inte läsa eller skicka PM, då får man vänta tills banningen släppt. ".
Så är inte fallet. Jag blev varnad och det enda som kom upp var att X moderator har delat ut en varning till dig på notiser. Inget medföljande PM. Så nej. Det skickas inte, för uppenbarligen är det fler som inte får dessa PM i så fall. Som sagt, jag kan leva med det.. Utan problem. Jag kommer väl överrens med de flesta av moderatorerna och hela den tråden gick nog över gränsen. Men det bli lite motförhållanden att säga att varningar följs av PM att att man har varnats. Det gör det inte.
Vad jag vet skall det alltid gå ut ett PM, inte ett mail. Som jag gav exempel på tidigare. Möjligen kan jag tänka mig att något går snett om man får en varning som leder till en banning och att PM:et då kanske inte kommer fram.
 
@dobbis det var inget vidare exempel. Och det hade nog inte renderat i något alls. Om du hade skrivit "Hur kan någon tänkande människa ens fundera på om den är snygg, den är gräslig." kanske du hade fått det borttaget om någon rapporterat eller sett det.

Varför ens svara om du bara skall vara elak. Rak och ärlig? Ser det nog mer som en otrevlig idiot, om man skall vara ärlig.
Så det är ok att kalla någon idiot? Toppen då vet jag om jag blir åtsagd/bannad för det ;)
 
Ja, dessutom hänger du ut mig för alla andra nu.

?
Jag har ingen koll öht vem du är eller har ens läst dina inlägg under nytt nick, men utifrån just den här tråden när du gick in och förkunnade att ”de flesta känner säkert redan till mig och vet ” så blev jag nyfiken och det räckte att kolla din profil dvs inlägg du gjort under nya nicket i x trådar, så fattade jag direkt vilket gamla nicket var . Och då som sagt utan att jag ens hängt i dina favorit trådar .

Så nej - det är inte admin som ”hänger ut dig” osv 👍
 
Vad jag vet skall det alltid gå ut ett PM, inte ett mail. Som jag gav exempel på tidigare. Möjligen kan jag tänka mig att något går snett om man får en varning som leder till en banning och att PM:et då kanske inte kommer fram.
PM för mig är mail på buke, men du har så rätt, fel ord av mig. Jag pratar också om PM. Det görs hur som helst inte. Ska det gå ut är det nog bra att du kommunicerar det med moderatorerna. Vissa verkar ha missat det.
 
Ibland kan det verka uppenbart att en ny användare är en gammal permanentbannad som återkommit. Men tänk om vi har fel och permanentbannar någon bara för att den uppvisar vissa likheter med en gammal användare.

Om vi har en stark misstanke brukar vi hålla lite extra koll och så fort användaren passerar gränsen permanentbannas den (igen).

I detta fallet har vi bedömt att användaren varit nära men ännu inte passerat gränsen. Vi får se om det sker snart.
 
@dobbisVarför ens svara om du bara skall vara elak. Rak och ärlig? Ser det nog mer som en otrevlig idiot, om man skall vara ärlig.

"Otrevlig idiot" tycker jag det är lite smaklöst att kalla en av sina användare på ett forum man skapat.

Dobbis må ha varit hård och lagt sina korkade kommentarer lite här och var men rättfärdigar det att kalla någon för idiot? Nej.

Jag tror ofta man missförstår dobbis i text. Haft kontakt med henne både irl o via nätet och skulle vilja påstå hon har sina åsikter (även om man kan framföra det på ett bättre sätt) men annars i grund o botten rolig att ha och göra med. Självklart förstår jag att alla inte gillar dobbis men ändå.
 
"Otrevlig idiot" tycker jag det är lite smaklöst att kalla en av sina användare på ett forum man skapat.

Dobbis må ha varit hård och lagt sina korkade kommentarer lite här och var men rättfärdigar det att kalla någon för idiot? Nej.

Jag tror ofta man missförstår dobbis i text. Haft kontakt med henne både irl o via nätet och skulle vilja påstå hon har sina åsikter (även om man kan framföra det på ett bättre sätt) men annars i grund o botten rolig att ha och göra med. Självklart förstår jag att alla inte gillar dobbis men ändå.
Vilket underbart försvar. "... lagt sina korkade kommentarer lite här och var ..." :laugh:
 
Jag tror ofta man missförstår dobbis i text. Haft kontakt med henne både irl o via nätet och skulle vilja påstå hon har sina åsikter (även om man kan framföra det på ett bättre sätt) men annars i grund o botten rolig att ha och göra med. Självklart förstår jag att alla inte gillar dobbis men ändå.

Jag är en av dem som gör det och låter därför nog snudd på alltid bli att svara @dobbis av den anledningen. Inte alls för att vara dum eller att jag är sur utan förstår jag bara inte riktigt så finns det för mig inget att svara på.

Jag vet ej om min direkta fråga till dig @dobbis ang ditt exempel uppfattades som otrevlig av dig eftersom du inte svarade mig eller om du bara inte kände för att svara. Den var iaf bara ställd av ren nyfikenhet om vad du tycker är otrevligt då jag inte förstår 😁
 
Ibland kan det verka uppenbart att en ny användare är en gammal permanentbannad som återkommit. Men tänk om vi har fel och permanentbannar någon bara för att den uppvisar vissa likheter med en gammal användare.

Om vi har en stark misstanke brukar vi hålla lite extra koll och så fort användaren passerar gränsen permanentbannas den (igen).

I detta fallet har vi bedömt att användaren varit nära men ännu inte passerat gränsen. Vi får se om det sker snart.

Jag hoppas ni tar till er min kritik.
Annars fyller denna tråd inget syfte mer än att hota användare.
Det skulle vara intressant att veta vart den godtyckliga gränsen går också. Det har jag aldrig fått nåt svar på och förmodligen kommer jag inte få det förren du/ni med glädje trycker på avtryckaren. Jag gör mitt bästa för att inte vara otrevlig även om andra många gånger varit det mot mig.
 
Jag är en av dem som gör det och låter därför nog snudd på alltid bli att svara @dobbis av den anledningen. Inte alls för att vara dum eller att jag är sur utan förstår jag bara inte riktigt så finns det för mig inget att svara på.

Jag vet ej om min direkta fråga till dig @dobbis ang ditt exempel uppfattades som otrevlig av dig eftersom du inte svarade mig eller om du bara inte kände för att svara. Den var iaf bara ställd av ren nyfikenhet om vad du tycker är otrevligt då jag inte förstår 😁
Jag skrollade för att jag inte orkade "bråka" inte av någon annan anledning.
Är hungrig och då blir det lätt att jag slinter på tangenterna 🙈 :o:nailbiting:
 
Jag hoppas ni tar till er min kritik.
Annars fyller denna tråd inget syfte mer än att hota användare.
Det skulle vara intressant att veta vart den godtyckliga gränsen går också. Det har jag aldrig fått nåt svar på och förmodligen kommer jag inte få det förren du/ni med glädje trycker på avtryckaren. Jag gör mitt bästa för att inte vara otrevlig även om andra många gånger varit det mot mig.
Syftet med tråden är väl att gnälla och det görs det till 100% utan att den handlar om dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: Takire
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 039
Senast: mars
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp