Bukefalos 28 år!

tumör i näshålan

L

linda87

min hund har under en tid drabbats av något som veterinären trott var noskvalster men i går,efter att de sövt ner henne och gjort en närmre undersökning, fick jag reda på att min hund vid 6 års ålder drabbats av en tumör i näshålan vilket gör att hon enbart kan andas genom en näsborre.veterinären säger att hon lider oerhört mycket,att vi inte får lämna henne ensam någon längre stund och att det bästa alternativet är att låta henne somna in.jag kan fortfarande inte fatta att det är sant, det måste finnas något att göra?hon är min bästa vän och min stora kärlek.:cry:
 
Sv: tumör i näshålan

Men ush vad hemskt! Lider med er! Fy tårarna bränner..
Finns det inget att göra alls för hundstackaren? :(
 
Sv: tumör i näshålan

veterinären sa idag när vi ringde att det inte går att göra något. om tumören ska opereras bort måste de ta bort hela överkäken på henne. och just nu är jag inte hemma i sverige och har inte någon möjlighet att åka hem innan hon måste avlivas.jag kommer inte ens kunna säga farväl till henne innan hon somnar in. min bror hade varit ute med henne i skogen en timma idag där hon hade lekt och haft underbar tid.nu ligger hon i trädgården i vårsolen och tuggar på en pinne och en boll och njuter.
 
Sv: tumör i näshålan

jag har träffat en hund som tyvärr fick gå med en tumör i näshålan alldeles för länge. hon hade ofta kraftiga blödningar från nosen och vid ett par tillfällen hittade jag henne med en stor pöl av blod runt sig. låt det inte gå så långt med din hund. det är oerhört tragiskt men ibland finns det inget man kan göra. kram på dig!
 
Sv: tumör i näshålan

hon kommer somna in på söndag för att aldrig vakna upp igen.det känns oerhört jobbigt att säga men hon ska inte behöva lida.hon har varit den bästa vän jag någonsin kunnat ha och hon har haft ett underbart men ganska kort liv.dom sista dagarna ska hon bara få njuta av livet, i morgon ska hon till stranden för sista gången och hon får äta allt hon älskar.i morgon kväll är sista gången jag får se henne och det är genom en webbkamera. hon är pigg på dagarna men jättetrött på kvällarna enligt min familj. gud vad jag kommer sakna henne
 
Sv: tumör i näshålan

Åh så sorgligt och hemskt!!! Men, det är så klokt att låta henne somna in innan besvären blir för svåra...
En fråga, förlåt om jag är okänslig: Vilka symptom hade hon innan ni fick veta vad som var felet?
 
Sv: tumör i näshålan

Så hemskt ledsamt:(. Kram på dig.
 
Sv: tumör i näshålan

det började för ett par månader med något som både vi och veterinären trodde var noskvalster. hon nös väldigt ofta och speciellt när vi hade varit ute med henne...men även när hon legat och sovit eller vilat och hon reste på sig, då var det som värst.för ca 2 veckor sedan kom det första näsblodet då gick vi till veterinären som gav oss en 10 dagars dos med medicin mot noskvalster.efter 5-6 dagar blev det värre och det rann näsblod oftare och oftare och för en vecka sedan upptäckte min bror en knöl mitt mellan ögonen så vi gick tillbaka till veterinären i måndags denna veckan då det bestämdes att hon skulle sövas på torsdagen. då upptäckte de att hon hade en tumör i näshålan och den hade börjat sprida sig. knölen har växt jättesnabbt och är ni väldigt stor. det sorgliga och mest jobbiga är att hon är så pigg och glad, hon leker och viftar på svansen men vi kan se att hon har ont och lider.tumören växer snabbt och antagligen har hon ändå inte många veckor kvar om vi inte låter henne somna in, men hon skulle lida för mycket.

förlåt jag har bara så mycket inom mig som måste ut,många tankar. jag ska sammanfatta symtomen: först väldigt mycket oförklarliga nysningar, sedan började näsan blöda, sedan kom knölen mellan ögonen...men annars har hon varit pigg och glad och lika underbar som alltid.

tack till er som skriver och visar er stöd,jag behöver det verkligen.jag mår oerhört dåligt och har svårt att tänka mig ett liv utan min kärlek Laika
 
att gå vidare

laika har mer att ge. idag har hon varit på stranden och badat och sprungit jättemycket...hon har så mycket energi kvar. men samtidigt berättar min bror att kvällarna och nätterna blir värre. igår natt kissade hon på sig i sin säng och försökte inte göra något åt det, hon låg kvar i det till familjen vaknade.hur går jag vidare?jag kan inte se framåt.det känns som att jag kommer svika laika om jag ser framåt.jag älskar henne så mycket
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa I tisdags kväll fick min älskade Abbe somna in. Ute på landet där han alltid mådde som allra bäst. Fem år och fyra dagar. Den orättvist...
Svar
11
· Visningar
1 603
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 631
Senast: Imna
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 933
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp