Bukefalos 28 år!

"Tuttande" vuxen katt...

O

oskis

Har sedan 1½ år en underbar birmahona - hon är helt klart världens snällaste katt.
I början av sommaren skaffade jag ytterligare en birmahona (lika underbar hon), som då var 11 månader.
Allting funkade perfekt mellan de båda tjejerna, de blev kompisar på bara ett par minuter.
De hänger sedan den dagen ihop i vått och torrt, busar och leker och sover tillsammans.
Den senaste månaden har lilla nya katten börjat "tutta" på min lite äldre katt, skiljer dock inte mkt på dem i ålder så det hela ser ganska lustigt ut.
Tycker att "tuttandet" bara blir mer och mer, dock till min äldsta katts förtjusning :p Hon har verkligen tagit mammarollen på fullaste allvar.

Vad tror ni, kommer detta att bara bli mer och mer? Kan det vara skadligt för min äldre hona på nåt sätt? (Hon verkar dock MYCKET nöjd med situationen!)
 
Sv: "Tuttande" vuxen katt...

Jag tror den äldre honan kommer säga ifrån när hon tycker det är nog. Det brukar vara så iaf.
 
Sv: "Tuttande" vuxen katt...

Hoppas på det jag också! :)
Än så länge verkar ingen av dem ha något emot situationen i alla fall.
Om inte förr så borde ju det hela ge sig när jag låter para den ena eller möjligen båda.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 620
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 782
Senast: Murphy
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: Praefatio
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp