Bukefalos 28 år!

TV-serie om galopp och fullblod?!

K

Katrinne

Kommer någon ihåg den superbra TV-serien om galopp och fullblod som gick i början av 90-talet?! Den handlade om en kille som jobbade med fullblod i ett stort galoppstall i England. Tror han hette Mike!? Kan serien ha hetat "Riders"?! Skulle vilja ha tag på den! Den var jättebra! Någon som spelat in?!
 
Sv: TV-serie om galopp och fullblod?!

Läste detta på nätet:

Fullblod, originaltitel: Bluegrass. Amerikansk miniserie från 1988. En dramaserie som utspelar sig i galoppsportens värld med uppfödning, kapplöpning och hästförsäljning.

Serien spelades för det mesta in i Churchill Downs, Louisville i Kentucky, Usa som är känd för kapplöpning och galoppsport och även för det "blåa" gräset.

Kan det ha varit den?! Någon som vet?!
 
Sv: TV-serie om galopp och fullblod?!

Den där Bluegrass tror jag var en lite B miniserie, typ Harlequin-novell (stavning?)
 
Sv: TV-serie om galopp och fullblod?!

Ok.. Jag kommer ihåg TV-serien som en kvalitetsserie. Tror det var mer engelska miljöer. Fina stall, ridmiljöer mm. Killen som serien handlade om bodde i en typiskt engelsk "cottage", mysigt. Alla hästar hade egen ingång till sin box utifrån. Någon som vet vad jag menar?! :confused:
 
Sv: TV-serie om galopp och fullblod?!

kan det har varit sadla för seger, gick i en massa avsnitt?
 
Sv: TV-serie om galopp och fullblod?!

Ytterligare en serie var ju "The New Adventures of the Black Stallion" som gick i flera säsonger, även om mycket säkert var repriser.
 
Sv: TV-serie om galopp och fullblod?!

Ja! "Sadla för seger" var det!!! Där heter huvudrollsinnehavaren Mike! Och det är en engelsk TV-serie! På engelska heter den "Trainers". Någon som har sett den? Någon som råkar ha den eller vet var man kan få tag på den?!!
 
Sv: TV-serie om galopp och fullblod?!

Varken Sendit eller Blackstar verkar ha den. (Brittiska DVD-onlinebutiker.) Har du kollat med e-Bay eller Amazon.com?
 

Liknande trådar

Kultur Nu när Barbie är i ropet kom jag att tänka på en gammal tv-serie, 90-talet? 20? som jag tittade på som Margot Robbie var med i, trodde...
Svar
15
· Visningar
513
Senast: Badtz Maru
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 261
Senast: lil-sis
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 787
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 516
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp