TV-tips: Vildhästarna i Tjernobyl

Przewalskis vildhäst är den enda kvarvarande arten av vildhäst i hela världen. I kväll sänder SVT en dokumentär om vildhästarna som lever vilt i området kring Tjernobyl sedan människorna flytt radioaktiviteten. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2017/10/TV-tips-Vildhastarna-i-Tjernobyl/
Jag kommer garaterat att kolla det här vid tillfälle och visst är det roligt att de återhämtat sig, men helt ärligt är jag inte så förtjust i att man planterar ut främmande arter i andra biotoker även om just hästen som art kan ha strövat där sedan tidigare, både med och utan mänsklig inblandning.
 
Har precis sett programmet och måste säga att det var en grov överdrift att kalla det en dokumentär om przwalskihästarna.
De besökte Tjernobyl och kollade snabbt på de olika djur som finns där. Hästarna var med i knappt 5 minuter.
 
Har precis sett programmet och måste säga att det var en grov överdrift att kalla det en dokumentär om przwalskihästarna.
De besökte Tjernobyl och kollade snabbt på de olika djur som finns där. Hästarna var med i knappt 5 minuter.

Ja, jag blev enormt besviken! :down:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter SVT:s Mitt i naturen möter den hotade sista vildhästen – Przewalskis häst – i den världunika vildmarken som uppstått efter...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På torsdag börjar den stora hästfesten i Friends arena och fram till söndag kväll sänder SVT från arenan. Dessutom visar man ett...
Svar
1
· Visningar
845
  • Artikel
Hästnyheter I kväll är det dags för den nionde upplagan av Ryttargalan och nya pristagare ska koras. Horse1 direktsänder Ryttargalan från Berns i...
Svar
0
· Visningar
558
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SVT har i ett år följt några svenska elitryttare i vått och torrt. Dokumentärserien Ryttareliten börjar sändas i mars men Ridsport kan...
Svar
2
· Visningar
1 355
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp