Bukefalos 28 år!

Två tupar och

J

jan

Två tupar och en höna
Ja jag fick dom i Torsdags v12
Och de trivs bra men ett problem är att tupparna
gorma.

Kaku kaka och det kl 3 på Natten hjälp mig min Mamma får snart spader !!! :cry:
 
Sv: Två tupar och

Det skulle vara bra om ni hade något tips !!! :bow:
 
Sv: Två tupar och

De är tuppar och tuppar gal, så vill man inte höra dem får man äta upp dem.

Man kan dock först prova att se till att de har kolsvart hela natten igenom. Dvs häng för ev. fönster med något som inte släpper igenom ljus alls.
 
Sv: Två tupar och

Tuppar gal, vill man inte höra galande kan man inte ha tupp! De börjar vanligen gala när det blir ljust ute.
Som fg talare säger kan man minska galandet gm att ha kolsvart, men en del gal trots mörker.

Varför två tuppar och en höna? De lär börja slåss för eller senare! En tupp räcker, vill man ha fler tuppar rekommenderar jag tre istället för två, de slåss mindre än två. Men en tupp gal, två tuppar gal x2, tre tuppar gal x 3 osv.
 
Sv: Två tupar och

Tuppar gal, vill man inte höra galande kan man inte ha tupp! De börjar vanligen gala när det blir ljust ute.
Som fg talare säger kan man minska galandet gm att ha kolsvart, men en del gal trots mörker.

Varför två tuppar och en höna? De lär börja slåss för eller senare! En tupp räcker, vill man ha fler tuppar rekommenderar jag tre istället för två, de slåss mindre än två. Men en tupp gal, två tuppar gal x2, tre tuppar gal x 3 osv.



Men inte tre på Natten :devil:
 
Sv: Två tupar och

Har 6 tuppar å de galer i kör på nätterna och hela dagarna. Vi har även sovrummet åt hönsboden så hörs väl. vi tycker det är mysigt med liv och rörelse. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 201
Senast: movi
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: Hazel
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp