Tvätta flughuvor i maskin?

Evergreen

Trådstartare
nån som vet om det funkar?
Har två sånnadära vita med svart ludd runt, dom är rätt skitiga båda två, med gräs och jordfläckar. :crazy:

Ska man chansa?
 
tror att dom kan bli rätt "trådiga". kanske funkar bättre om man skrubbar rent dom? äch vad vet jag :)
 
Nej, tvätta dem inte i maskin! Dom blir förstörda. Handtvätta dem med en skurborste istället=) :banana:
 
Jag har tvättat både de vita med ludd och Bucas Buzz Off huvor i maskinen i flera år nu. Inga problem alls, ser ut som nya varenda gång de kommer ur maskinen.

Det man måste tänka på 'är att stänga kardborren om det är 'mjukt' (inte plastigt) nät, annars gör den nätet fullt och nopprigt.
 
Okej, tack så mkt. :)
ska testa o slänga in en lite senare tillsammans med ett schabrak jag ändå skulle tvätta. :)
 
Min blir också maskintvättad och den fungerar super fortfarande, trots att den har flera år på nacken... :love: :)

Ser ut som ny när man tvättat den i maskin! :)

Mvh Huntress
 
Jag har 5 st billiga svarta med ludd och plastnät från Globus. De har tvättats i maskin (på fintvätt) åtskilliga gånger under ett par år. Möjligtvis att plastnätet har blivit lite mjukare, men ser inte det som någon nackdel.
 
Hur gick det? :)
Borde tvätta Martiniques också, då den blev helt gräsig sen förra året :D
 
Jag måste tvätta min en gång i veckan för att pållen inte ska få skav av den. Gjort det i några månader utan att den gått sönder minsta lilla.
 

Liknande trådar

Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: gul_zebra
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 472
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 607
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 230
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp