Bukefalos 28 år!

Tyskt sto, hitta meriter i mödernelinje?

Lilo Wonder

Trådstartare
Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs!
Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093), hon är född 1993 och har placeringar t o m 1.40 i Tyskland. Har fått två avkommor en e Santa Cruz (f 2006) och en efter Hip Hop (f 2010). Båda två är/var hingstar och har blivit trevliga individer med bra gångarter, hoppförmåga och kanonskalle. Den som är f 2006 gjorde ett bra resultat på sitt treårstest och den som är född 2010 gjorde ett kanonresultat på fölvisningen (bla 9:a på typen). Nu är hon dräktig med HeartBeat och om allt går bra så fölar hon i slutet av Maj. Efter att ha läst senaste numret av Show Jumping blev jag så inspirerad att forska mer på hennes mödernelinje, man talar ju så mycket om konsoliderade stostammar... finns det någonstans på nätet där jag kan söka på hennes mor (Ibizza DE 333 330946788, mormor (Roma DE 343 433116482)?. Hon har också två syskon; Pik Pablo f 1994 efter Pik Junior och Coban f 1996 efter Cordial Medoc.
Skulle så gärna hitta info om prestationer, storlek, övriga syskon mm
Finns det någon sajt som motsvarar vår blup?

MVH Lilo Wonder, som håller tummarna för en lyckad fölning (och gäääärna ett stoföl)
 
Sv: Tyskt sto, hitta meriter i mödernelinje?

När jag ser på ditt stos stam på BLUP ser jag att de har fel morfar !!!!
Det ska inte vara Ibikus den berömda Trakehner hingsten utan Ibikus (Oldenburger) DE 333330044376 skimmel e.Inschallah AA u.Iljane ue.More Magic xx - Orest - Olex.

Horse_Ibikus-big.jpg
 
Sv: Tyskt sto, hitta meriter i mödernelinje?

Det har du helt rätt i! Uppgifterna i passet stämmer med oldenburger Ibikus, klantigt! Ska uppmärksamma asvh på detta...
 
Sv: Tyskt sto, hitta meriter i mödernelinje?

Frågan är om de gör nya korrigerade pass till hennes 2 SWB-avkommor som har fel stam i passet ?
 
Sv: Tyskt sto, hitta meriter i mödernelinje?

Ja, det kan man ju fråga sig, jag får ringa dem på måndag... vet du något om vilken inriktning "min" Ibikus hade, hopp eller dressyr? MVH Lilo Wonder
 
Sv: Tyskt sto, hitta meriter i mödernelinje?

Ibikus föddes 1976 och var i avel från 1979. Hingstarna tävlades inte lika mycket på den tiden men han tävlades ända fram till 1993. Han har 4 segrar och 15 placeringar i Svår hoppning i Tyskland med en vinstsumma på 7592 euro. Han har 119 tävlande avkommor varav 3 avkommor med placeringar i svår hoppning.
De flesta av hans avkommor är registrerade i avelsförbundet Baden-Württemberg i sydvästra Tyskland.
 
Sv: Tyskt sto, hitta meriter i mödernelinje?

Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs!
Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093), hon är född 1993 och har placeringar t o m 1.40 i Tyskland. Har fått två avkommor en e Santa Cruz (f 2006) och en efter Hip Hop (f 2010). Båda två är/var hingstar och har blivit trevliga individer med bra gångarter, hoppförmåga och kanonskalle. Den som är f 2006 gjorde ett bra resultat på sitt treårstest och den som är född 2010 gjorde ett kanonresultat på fölvisningen (bla 9:a på typen). Nu är hon dräktig med HeartBeat och om allt går bra så fölar hon i slutet av Maj. Efter att ha läst senaste numret av Show Jumping blev jag så inspirerad att forska mer på hennes mödernelinje, man talar ju så mycket om konsoliderade stostammar... finns det någonstans på nätet där jag kan söka på hennes mor (Ibizza DE 333 330946788, mormor (Roma DE 343 433116482)?. Hon har också två syskon; Pik Pablo f 1994 efter Pik Junior och Coban f 1996 efter Cordial Medoc.
Skulle så gärna hitta info om prestationer, storlek, övriga syskon mm
Finns det någon sajt som motsvarar vår blup?

MVH Lilo Wonder, som håller tummarna för en lyckad fölning (och gäääärna ett stoföl)

Först, lycka till med fölning, väntar själv :) Sedan tror jag att enklast för dig är att kontakta det avelsförbund hon är registrerad i i tyskland, de brukar vara mycket generösa och hjälpsamma att ta fram alla uppgifter eller tips vart man annars kan söka, sedan finns det ju några avelslänkar du kan hitta en del om stam och mödernelinjer på nätet.Men jag skulle absolut kontakta det förbund i Tyskland som hon tillhört. så har vi gjort ett flertal ggr även när vi ska köpt häst för tex tävling så man verkligen vet att alla meriter stämmer:).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp