Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Före jul, när det var väldigt lite att göra på jobbet, fick jag en del extra ledigt. Jag kunde komma sent och gå tidigt :p . Nu när vi är inne på en ny termin har jag åter fått en hel del att göra, men chefen tycker att jag ändå kan fortsätta ta lite sovmorgon. Jag är visst så effektiv när jag är på jobbet så jag kan unna mig sovmorgon. Det känns lite udda faktiskt.

Är det tokmycket att göra får jag hoppa över sovmorgonen. Nästa vecka blir det nog så att jag får komma i normal tid, åtminstone de flesta dagarna. Jag har några deadlines, så dessa vill jag bli klar med i god tid.

Men den här veckan har jag slöat mig genom mornarna och dykt upp på jobbet vid 9. Känns konstigt. I morse var jag dock uppe före tuppen för att hinna till tandläkaren och få lite service på gaddarna före jobbet.

Idag kom nästa grej på jobbet. Fr.o.m. nu ska jag tydligen sluta klockan 16 på fredagar. Undrar om chefen slagit sig? O_o

Nu har jag ju varit bortskämd ett tag med att kunna rida på dagtid men idag blev det till att åka till friesern på kvällen. När jag kom dit hade det blåst upp ordentligt så det var åtminstone halv storm. Sen så är det ju egentligen bara gärdet utanför stallet jag kan rida på när det är becksvart ute och gärdet närmast stallet dit belysningen går är inte så jämn. Blåsten gjorde också att stjärtpyjamasen (ländtäcket) fladdrade hej vilt för att slutligen hänga snett med det mesta på ena sidan om hästen. Inte konstigt att fröken häst var något på tårna idag. Så det blev inte så mycket seriös ridning idag. Lusten att rida i halv storm fanns inte riktigt.

I morgon bitti hade jag tänkt ta ponnyn på en sväng, men sen insåg jag att jag glömt kvar min hjälm hos friesern. Jag får alltså planera om och rida friesern på morgonen och ponnyn på eftermiddagen. Jag hoppas bara att vinden har mojnat till i morgon.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår skulle jag in till jobbet en kortare sväng för lite lätt genomgång med gäster inför dagens aktivitet dom skulle anordna inga...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Avalbane
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vaknade för en dryg timme sen men har fortfarande inte klivit upp. Det är som vanligt. Det finns aldrig någon lust att kliva upp på...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 748
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp