Ulf Helgstrand avgår som ordförande i danska ridsportförbundet

Efter över 20 år som ordförande i Dansk Ride Förbund avslutar Ulf Helgstrand sitt uppdrag. Detta efter allt som har uppdagats på den anläggning hans son, Andreas Helgstrand, driver. "Jag har aldrig upplevt en sport som är så självdestruktiv som dressyren," säger han bland annat till DR.
 
Sannolikheten att pappan INTE vet hur det sett (ser) ut på sonens anläggning anser jag vara obefintlig.

Sen är det inte heller bättre i Sverige … kolla bara på de som sitter i styrelsen.

”Alla” håller varandra om ryggen. ”Alla” vet vad som pågår i våra stall. Ingen bryr sig, lossas blunda. Det är pengarna och rosetterna som styr, ingenting annat.
 
Sannolikheten att pappan INTE vet hur det sett (ser) ut på sonens anläggning anser jag vara obefintlig.

Sen är det inte heller bättre i Sverige … kolla bara på de som sitter i styrelsen.

”Alla” håller varandra om ryggen. ”Alla” vet vad som pågår i våra stall. Ingen bryr sig, lossas blunda. Det är pengarna och rosetterna som styr, ingenting annat.
Jodå det finns dom som bryr sig men dom blir motarbetade, anses vara jobbiga och blir utfrysta tills de inte orkar mer.
 
Jodå det finns dom som bryr sig men dom blir motarbetade, anses vara jobbiga och blir utfrysta tills de inte orkar mer.

Vilka är det ?(håller med i sak men har svårt att se att det skulle vara någon kraft alls) Eller menar du att de bryr sig men inte orkar mer och därför är tysta?
Men då måste det väl tolkas som om de är rädda? eller medhåll?
Det har ju varit jättestyst nu när det framkom svenska Helgestransmetoder i det där stallet , inte ens de som förut under många år tagit tuff ställning mot enskilda ( utländska såklart) ryttare och tillika mot Helgestrand säger nu ingenting, bara rent allmänt, en bild på en häst bakom lod och usch.
 
Vilka är det ?(håller med i sak men har svårt att se att det skulle vara någon kraft alls) Eller menar du att de bryr sig men inte orkar mer och därför är tysta?
Men då måste det väl tolkas som om de är rädda? eller medhåll?
Det har ju varit jättestyst nu när det framkom svenska Helgestransmetoder i det där stallet , inte ens de som förut under många år tagit tuff ställning mot enskilda ( utländska såklart) ryttare och tillika mot Helgestrand säger nu ingenting, bara rent allmänt, en bild på en häst bakom lod och usch.
Många jobbar internt.
 
KL
Jag undrar mer varför det mot Helgestrand är så öppet och hätskt men det är tyst om det i Sverige? och isf varför ska det skötas internt och Helgestrand offentligt?
Fast det är väl inte tyst om fallet i Sverige på något sätt? Däremot så är ju en skillnad att dokumentären om Helgstrand är tydlig med VEM det handlar om. I det svenska fallet har AB valt att inte göra en namnpublicering. Det gör diskurserna runt de båda fallen rätt olika (även om väldigt många vet vilket svenskt stall det handlar om).
 
Vilka är det ?(håller med i sak men har svårt att se att det skulle vara någon kraft alls) Eller menar du att de bryr sig men inte orkar mer och därför är tysta?
Men då måste det väl tolkas som om de är rädda? eller medhåll?
Det har ju varit jättestyst nu när det framkom svenska Helgestransmetoder i det där stallet , inte ens de som förut under många år tagit tuff ställning mot enskilda ( utländska såklart) ryttare och tillika mot Helgestrand säger nu ingenting, bara rent allmänt, en bild på en häst bakom lod och usch.
Ingen är rädd eller håller med. Vad skulle de vara rädda för menar du?
Du vill ha namn på personerna som står upp och emot? Jag kommer inte att namnge personer här på buke om det är vad du efterfrågade.
Bara för du upplever det är ”jättetyst” om det skånska inridningstallet innebär inte att det är så irl.
 
Ingen är rädd eller håller med. Vad skulle de vara rädda för menar du?
Du vill ha namn på personerna som står upp och emot? Jag kommer inte att namnge personer här på buke om det är vad du efterfrågade.
Bara för du upplever det är ”jättetyst” om det skånska inridningstallet innebär inte att det är så irl.
För att bli som du skrev utfrysta?Vad händer med alla de då som står upp och till slut blir utfrysta?
 
KL
Jag undrar mer varför det mot Helgestrand är så öppet och hätskt men det är tyst om det i Sverige? och isf varför ska det skötas internt och Helgestrand offentligt?
Vet inte om jag tycker det. Ridsport har ju publicerat artiklar och krönikor och inte har väl de tidigare publicerat så mycket om rollkur och dylikt? (tog en prenumeration i december).

(en krönika om att de måste se över hela domarsystemet och pausa alla tävlingar under tiden och sluta belöna och istället underkänna unga hästar som är "överutbildade" och någon annan om ridning osv.)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I början av januari stod det klart att Ulf Helgstrand avgår som ordförande i danska ridsportförbundet efter skandalerna kring sonen...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter den växande kritiken mot Andreas Helgstrand och danska ridsportförbundet lämnar nu Ulf Helgstrand, far till Andreas, posten som...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: Gunnar
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 030
  • Artikel
Hästnyheter Ulf Helgstrand, ordförande i Dansk Ride förbund, vill leda det internationella ridsportförbundet FEI och ställer upp som kandidat till...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp