Bukefalos 28 år!

*ULVLEK* Mio Min Mio

@Q:Vet den Neutraliserade om att den blir utsatt? "Siaren" märker ju om den inte får svar, men ex. Mio eller Nonno?
nej tanken är att den neutraliserade inte får vetskap om att den är neutraliserad och som du säger att uteblir info pga neutralisering så kommer ingen info och då tänker jag att den feedback som kommer från oss till den neutraliserade helt enkelt blir " Din förfrågan inatt gav inget resultat "
 
Den största frågan då @quarter4ever
Ensamvargen nämns hos Kato och här bland "Gissare" - men inte i rollistan? Är det den onda jägaren som är ensamvarg? Men det står ju att den är i lyan???
För tydlighetens skull ( om inte annat för de som läser ikapp sig sedan ) det är om ulvarna har äpplet som de kan fråga om Kato ( AKA ensamvargen) och lyan vet inte om "ensamvargen" ( DVS Kato)
Onda jägaren är I lyan
 
nej tanken är att den neutraliserade inte får vetskap om att den är neutraliserad och som du säger att uteblir info pga neutralisering så kommer ingen info och då tänker jag att den feedback som kommer från oss till den neutraliserade helt enkelt blir " Din förfrågan inatt gav inget resultat "
Okej, men det innebär ju att den osäkra siaret (till exempel) inte kommer att få en roll som svar och därför vet att den är utsatt?
Samtidigt som Nonno (till exempel) kanske bara tror att hen skyddat fel när någon käkas - om det inte är den som Nonno skyddat som käkas - då vet Nonno att hen har neutraliserats...

(Jag vill inte sätta dig på pottkanten nu, utan funderar bara över vad som kan hända och vad olika roller kommer att kunna räkna ut osv :))
 
@quarter4ever När ska onda jägaren göra sitt val, kan bara hen göra valet eller kan lyan välja?
onda jägaren är en special roll i lyan så den måste lägga in om ett val för att den ska kunna dra med sig någon om den dör.
Onda jägarren har ingen DL egentligen men måste ha valt INNAN den dör för att dra med sig någon
 
Han blir bybo - typ- men har också kvar sin gissningsförmåga:) och kan med den fortsätta att gissa på roller ( men måste fortfarande ha rätt på deltagare och roll för att få veta "RÄTT" )
men kan inte få spionrad av viskande brunnen eftersom han inte är ren bybo - det är bara de som har byborollen från lekstart som kan få en lottad inforad om viskande brunnen hittar dem :)
 
Okej, men det innebär ju att den osäkra siaret (till exempel) inte kommer att få en roll som svar och därför vet att den är utsatt?
Samtidigt som Nonno (till exempel) kanske bara tror att hen skyddat fel när någon käkas - om det inte är den som Nonno skyddat som käkas - då vet Nonno att hen har neutraliserats...

(Jag vill inte sätta dig på pottkanten nu, utan funderar bara över vad som kan hända och vad olika roller kommer att kunna räkna ut osv :))
helt korrekt detta med :)
Det finns vissa roller som kan dra slutsatser av inget svar ges. men bara utifrån det- dvs ingen får veta
"du har blivit neutraliserad"
 
Obligatorisk fråga:
Vilken roll tror du kommer avgöra denna leken och varför?
Jag tror byborna kan ha en stor avgörande roll genom äpplet - tänk om alla bybor väljer den döves förmåga och därigenom kan lista ut vilka som är bybor och vilka som är ulvar.
 
Obligatorisk fråga:
Vilken roll tror du kommer avgöra denna leken och varför?

Det här är en JÄTTESVÅR fråga. Det finns många saker som kan hända i form av stoppade käk, stoppade lyncher, gissningar och guldäpplet etc, det gör också att väldigt lite information kommer vara användbar.
Utgångsläge: Säg t.ex att lynchen stoppas. De som kan ha orsakat det är:
Mio(kan skydda sig själv), Nonno (kan skydda vem som helst), eller lyan. Man kan alltså inte veta om Mios skydd gått in, Nonno skyddat någon (och isåfall vilken roll denne har?) eller om lyan stoppat lynchen.
Detsamma gäller vid misslyckat käk - har någon med äpplet lyckats med ett beskydd eller gjorde Nonno det? Försökte ulvarna käka Mio?
Vi har ingen regelrätt spion som får info och för att siaren ska kunna få någon slags tillförlitlig info behöver den troligen vara med ett tag först. Guldäpplet kommer förhoppningsvis kunna hjälpa vissa få användbar information.

Jag tror det är viktigt att Mio hittar Kato, dels för att han kan ställa till det med de godas förmågor men också för att förhindra att han blir en ulv i lyan om/när övriga ulvar dött.
Men ännu viktigare tror jag det är med tillförlitlig information... Så jag håller tummarna för att Viskande brunnen hittar sina bybor snabbt, även om de bara får en spionrad per natt. :p Med lite tur är det bästa möjliga spionrad de får. :angel:
Så jag tror Viskande Brunnen kan bli avgörande!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp