Underbara butiksbiträden eller inte...

C

Choklad

För någon vecka sedan hittade jag att par märkes ridbyxor som satt riktigt bra och var till ett väldigt bra pris för att vara det märket, endast 900 kr, dock fanns de inte hemma i min storlek men fanns i en annan butik i kedjan så den mycket trevliga expiditen bad den butiken skicka dem till den här butiken, jag skulle kunna hämta dem på onsdag veckan efter.

När jag väl kommer dit för att prova och köpa mina ridbyxor så känner jag först att det är inte riktigt samma kvalitet, men jag provar dem och de sitter verkligen perfekt, då kollar jag på prislappen och får se att dessa kostar 1400 kr.. det är för mig en viss skillnad på 900 och 1400 kr.
Jag påpekar detta för det buktisbiträdet att det jag skulle ha kostade 900 kr inte 1400 kr.

-Nähä men de här kostar 1400 får jag bara till svar.
-Men det är ju inte vad jag har beställt ni kan ju inte bara ta hem en annan modell utan att tala om för mig att priset är så mycket högre.
-nu kostar den här modellen det och jag vet inte vad du skulle ha, ska du inte ha dem så får du betala för den kostande vi har att skicka mellan butikerna.
-Lilla vännen det skulle jag inte tro att jag ska betala, stoppa du upp dem i Mumindalen :devil: .

Inte en antydan till att ta reda på om den andra butiken skickat fel ridbyxor, för hon kunde minsann inte de olika modellerna, eller sänka priset lite som kompensation (för då kanske jag hade köpt dem ändå för de var perfekta) utan vara bara snorkig och otrevlig vilket jag också blev till slut.
Det slutade med att jag gick därifrån med henne skrikandes att jag skulle betala fraktkostnaden för byxorna (ett par som jag inte hade beställt och dessutom stod ajg där uten nya vita ridbyox som jag var närmast i desperat behov av) :cool: .

Åkte till en annan butik hittade ett par på rea (brukar aldrig finnas i min storlek :eek: ) halvapriset som satt 90% bra, men för 300 kr så känns det som att jag hellre satsande på dessa än betalde 1400 kr till den andra stället med den otrevliga personalen.
Någon gång kanske jag köper de dyrare tävlingbyxorna men då kan jag lätt betala 1600 någon annanstans för dem än åker tillbaka till den här butiken, de ska inte ha mina pengar.

Ibland undrar jag hur ställen med personal som denna går runt, jag själv har inte varit någon jättestor kund där men nu är det helt sluthandlat, andra vänner har bestället mycket olika saker/stolekar (tex transportskydd i full strl om de bara haft ponny, tävken som det saknats i vissa storlekar mm), som de inte haft i sitt sortiment och de ska de ordna inom någon vecka och höra av sig när det kommer, men har någon hört av sig?? Aldrig. Har de kunderna gått tillbaka dit, nej..
Känns som det är mycket kunder de har förlorat..:devil: :p :angel:
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Kul...:smirk:
Får man fråga vilken affär det var?
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Hoppsan!
Vore bra om du skrev eller talade med butiksägaren
eller ägaren för hela butiks-kedjan.
De kan förlora jättemycket kunder på grund av
otrevlig och outbildad personal.
Hon skall ha sig en "prick" eller utbildning.
Att det var en skillnad på 500 kr, det skulle hon ha meddelat dig i förväg och ev. fraktkostnad. Så att du kunde ta ställning innan hon skickade efter byxorna.
Du blev också förolämpad i affären :eek:
precis som om du skulle vara en "tjuv" som inte betalade.

En Serviceminded kurs kanske hjälper, tror ni :crazy:
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Nej det får man inte då riskerar tråden att tas bort.
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Hur får man reda på vem som äger butiken eller kedjan då, jag har ju ingen lust att ta omvägen dit och gå in och fråga den där morrhoppan även om jag borde bett om hennes namn och nummret till hennes chef.

Tjejen som beställde byxorna mumlade något om fraktkostnad om jag ville ha dem extra fort (dvs dagen efter) men det sa jag att jag inte ville ha. och hade hon sagt att det kostade 500 kr mer än de jag tittade på så hade hon aldrig behövt beställa hem dem alls.

Sen så KAN det ju vara den andra butiken som skickade fel byxor, märke och storlek var rätt men inte modellen, men det får jag ju aldrig veta för det var ju inte den här lilla morrhoppan de minsta intresserad av att reda ut.
Vi hade en lite längre diksusion än vad jag skrev i första inlägget men det var ungefär vad vi kom fram till. :crazy:
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Ehhö, sa du det där om Munindalen?

Men visst stöter man ofta på folk som hamnat i fel bransch, det här verkade var ett praktexemplar.

Förresten så enl nya TR så behöver man inte rida i vita byxor längre, de blir ju bara lortiga på nolltid.
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Nej jag sa inte det ordagrant men jag muttrade något på slutet om att hon kunde behålla dem och göra vad hon ville dem tex stoppa upp dem där bak, men om hörde det eller inte vet jag inte hon bara gafflade på att jag skulle betala frakt för dem, men jag BORDE sagt det!!!!!

Det är inte enligt nya TR men inte behöver vita ridbyxor, det har man ine behövt på evigheters evigheter, men jag råkar vilja ha det ändå, det SER bättre ut även om det inte är avgörande så kan det ibland förhöja helhetsintrycket någon halv stackars procent inom dressyren.
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Hoppsan!
Vore bra om du skrev eller talade med butiksägaren
eller ägaren för hela butiks-kedjan.
Har tänkt lite...Jag hade kanske gjort det när jag hade ilskan kvar i kroppen men
å andra sidan.....man är ju inte alls tvungen.
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Stisse skrev:
Har tänkt lite...Jag hade kanske gjort det när jag hade ilskan kvar i kroppen men
å andra sidan.....man är ju inte alls tvungen.

Det är lättare medans man är förbannad det har du helt rätt i.
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Det är väl bara att ringa och prata med butikschefen om du nu anser dig ha blivit så dåligt behandlad? Så får hon rätta till det. Ingen butikschef önskar sig så missnöjda kunder.

Jobbar själv i affär och kan säga såhär, inte alla kunder är lika bra på att förklara vad dom vill ha heller... Och om någon kund vill specialbeställa en sak så måste dom köpa den, då det är varor som normalt sätt inte ska finnas i butikens sortiment, och man blir sittande med massa udda grejer som inte blir sålda....

Byxorna du hittade kanske var på rea? Eller var felmärkta?

Menar inte att bagatellisera vad du upplevde, men tänk på att en sak alltid har flera sidor.... Dock så tycker jag att dom hanterade det väldigt osmidigt, dom kunde ju erbjudit sig att kolla upp om det hade blivit något fel med beställningen/nåt missförstånd mellan butikerna. Kan ju vara lätt hänt! Många ridbyxor har väldigt lika namn, det kan skilja i pris på olika färger etc...
Så du borde pratat med chefen, att gnälla här hjälper ju inte....
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Centaur skrev:
Det är väl bara att ringa och prata med butikschefen om du nu anser dig ha blivit så dåligt behandlad? Så får hon rätta till det. Ingen butikschef önskar sig så missnöjda kunder.

Jobbar själv i affär och kan säga såhär, inte alla kunder är lika bra på att förklara vad dom vill ha heller... Och om någon kund vill specialbeställa en sak så måste dom köpa den, då det är varor som normalt sätt inte ska finnas i butikens sortiment, och man blir sittande med massa udda grejer som inte blir sålda....

Byxorna du hittade kanske var på rea? Eller var felmärkta?

Menar inte att bagatellisera vad du upplevde, men tänk på att en sak alltid har flera sidor.... Dock så tycker jag att dom hanterade det väldigt osmidigt, dom kunde ju erbjudit sig att kolla upp om det hade blivit något fel med beställningen/nåt missförstånd mellan butikerna. Kan ju vara lätt hänt! Många ridbyxor har väldigt lika namn, det kan skilja i pris på olika färger etc...
Så du borde pratat med chefen, att gnälla här hjälper ju inte....

Nu var det så att det butiksbiträdet som var där och beställde byxorna från den andra affären tog det par byxor jag hade (som var för stora) kollade på artnummer för att se om det fanns någon annanstans, jag har inte stått där och försökt föklara hur ett par vita ridbyxor ser ut, det var absolut inte en special beställningen eller på rea utan det var bara att just min storlek var slut.
Tror knappast att de hade lyckas felmärka alla byxorna av samma märke modell (men man vet ju aldrig), utan det var den modellen som kom, (som jag INTE hade beställt) som var dyrare, det var en annan kvalitet på dem. Så NU har de ett enstaka par byxor som de inte hade innan, för den här modellen hade det inte alls i butiken på min ort.

Ja, jag ångrar att jag inte bad om namn och nummer till butikschefen samt namn på morrhoppan, tror inte att butikschefen var där för jag har svårt att tänka mig att någon av de två "fjortisarna" skulle vara chef där, men man vet ju inte det heller iofs..
Nu finns det inget att rätta till, jag har köpt ett par andra i en annan butik och är inte intresserad av att vara kund i den butiken mer. Men för det får jag väl skriva om mina upplevelser.
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Hade du bett att få prata med chefen på en gång så hade det säkert löst sig, är ju rätt uppenbart att det var den andra butiken som skickat fel byxor....
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Centaur skrev:
är ju rätt uppenbart att det var den andra butiken som skickat fel byxor....
Mycket möjligt men det var inte biträdet intresserad av att ta reda på, det enda hon vill var att jag skulle betala frakten för ett par felaktiga byxor.
 
Sv: Underbara butiksbiträden eller inte...

Snuffsan skrev:
Är det samma ställe som jag hade en pläd-incident?:angel:

Nops, det är det inte, de har ingeting av vettig kvalitet.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag beställde för en tid sedan två par benskydd till min häst. Av beställningen framgick att det skulle vara ett par i M och ett i L...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: Gelina
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 394
Senast: moonstruck
·
Dressyr Jag har varit inne i Ebay djungeln och kikat under ett par veckor nu ffa. på sadlar. Intressant att kolla där tycker jag. Jag fastnade...
Svar
7
· Visningar
1 220
Hästmänniskan Jag har ett problem... bakgrund: För ett par månader sedan var jag och besiktade min häst på en av Sthlms hästkliniker då det var tänkt...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp