Bukefalos 28 år!

Uppfostring av kanin

R

Raeman

Våran kanin kissar gärna på soffan, golvet när hon får vara ute med oss i övriga lägenheten. hon bor i vanliga fall i köket. När vi ligger i soffan kissar hon på oss också. Jag är inte så van med kaniner och vet inte hur "hårt" man behöver säga till för att lära dem att något är fel. Jag har sagt "nej" och petat henne på nosen. Är det rätt eller hur ska jag göra för att lära henne att inte kissa överallt???? I köket är hon rumsren. (Inget nytt att markera där)

Undrar också varför hon kissar på oss...

M.
 
hon markerar karnsje att det är hennes och ingen annans.
så fort hon kissar så lyft henne till toan som hon skall kissa på,beröm henne om hon gör det der,karnsje med en kaningodis.?
lycka till.
 
Prova att skaffa en toa till henne och ha i vardagsrummet (eller där hon nu brukar vara när hon kissar på er). En toalåda som katter har duger utmärkt.
Lägg spån i den och samla lite av hennes egna "kulor" från buren och lägg där i. Prova och se om hon inte använder den som toa och förhoppningsvis slutar kissa på er!
(Vore det en hane skulle jag rekommendera kastration, men nu är det ju en hona ni har...)
 
Hmmm... Det kan vara värt att prova! Om nu inte katterna använder den också... :crazy: Vi har en kattlåda i förrådet som vi inte använder och den kan vi ta upp.

Tack!
M.
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 594
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
1 881
Senast: Ramona
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 455
Senast: Barbabelle
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 312
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp