Bukefalos 28 år!

Upphittad sötsak

Sv: Upphittad sötsak

Vad underbara ni är! :love: Blev riktigt rörd av denna tråd. Att ni tänkte ge er ut och leta efter den andra förrymda ninen också. :bow:
 
Sv: Upphittad sötsak

Hon är såå charmig! :love: hon charmade syster totalt,nästan så att syster tog med sin henne hem :o :D . Heter numera Dammtuss, "Tuss" (ser ut som en liten dammtuss)

Fortfarande tycker hon det är lite läskigt med folk om man vill klappa henne i buren. Hon kommer fram, nosar, jag klappar, sen kutar hon in i sitt lilla hus, vänder, kikar ut, kommer fram igen, i en jäkla fart och ser riktigt full-i-sjutton ut.

Lärt sig att göra sina behov i en kanintoalett bara sådär, hon förstod DIREKT. Smart kanin!

Äter det mesta, bröd, pizzakanter, morötter, grönsaker, pellets, hö you name ut. Fick smaka en liten slurk MER igår, det gick ner det med.

Dolly, (andra kaninen) hoppade i förrgår in i Tuss´s bur för att smaka pellets, Tuss nyfiken, förvånad, gick fram för att nosa, det gick bra en liten stund sen blev Dolly arg och jag lyfte ur henne, sen blev diffen arg på dolly så han jagade henne ett varv. Knäppkaniner.


Hon har gått upp i vikt, är nyfiken, och social :). Lite försiktig när hon sitter i knäet, men det är ju mysigt för då kan men goosa.
Vill inte springa direkt på golvet, men på en matta eller handduk går bra.

Supersöt tös, förstår verkligen mig inte på hennes förra ägare som bara släppte ut na, för hon är underbar! :love: (fastän jag inte har så mkt tid över till henne, så blir hon bara socialare och socialare)
 
Senast ändrad:
Sv: Upphittad sötsak

Vad underbara ni är! :love: Blev riktigt rörd av denna tråd. Att ni tänkte ge er ut och leta efter den andra förrymda ninen också. :bow:

Räddare i nöden :D

Vad gör man inte för ett så missförstått djur som kaniner??


Kaniner som är så charmiga :love:, jag förstår inte riktigt varför inte folk tycker de har ett större värde??


Min ena kanin, Diff, han skuttar nästan över kompostgallret varje gång jag kommer ner. Och de smiter runt fötterna på mig när jag går runt i buren, buffar och vill ha uppmärksamhet. Sen sprider de ju sån glädje, blir såå glad av att se dem göra små skutt och bus.
 
Sv: Upphittad sötsak

här är hon

DSC00309.jpg


DSC00310.jpg


Synd jag inte har en likabra kamera som Ninni :D
 
Sv: Upphittad sötsak

Klart man ska hjälpa till när man kan! Jag har också agerat "hjälte" och tagit hand om flera kaniner i nöd. När uteburarna varit fulla har hästarna fått dela med sig av boxyta. :D Vad gör man inte för dessa underbara djur! :love:
 
Sv: Upphittad sötsak

Och TS.

Jag blir helt glad när jag läser den här tråden! Härligt att det löste sig och att det finns människor som er som tar hand om djur sådär :bow:
 
Sv: Upphittad sötsak

Vilken sötis:love: Vi har också agerat hjältar, men till ett litet marsvin! Min syrra tröttnade och sket totalt i honom:mad: Då flytta han hem till oss. Tyvärr är det flera år sen så hans tid är snart förbi men vi kommer alltid att minnas vår Torsten!
 
Sv: Upphittad sötsak

jag brukar också bli glad över att läsa om liknande trådar!

Det finns hopp för mänskligheten ännu! Alla är vi inte helt avtrubbade iallafall



Lindon
Ja visst är hon söt :love: , enda tråkiga är att det blir riktigt dåliga och schaskiga bilder på henne. Kan bero på fotografen med den dåliga kameran :angel:
Bra gjort att marsvinet fick flytta hem till er!
 
Sv: Upphittad sötsak

Skönt att höra att det går framåt. :)





Har för övrigt inte kvar min kamera längre.
Sålde iväg den i helgen (behövde lite extra pengar).
Så nu får jag nöja mig med en kompaktkamera så länge. :p
 
Sv: Upphittad sötsak

Nej har du sålt kameran. Hoppas du inte slutar ta fina kort på dina djur! Det är så kul att se dem!
 
Sv: Upphittad sötsak

Japp, hade inget större val just nu.
Köpte en billigare kompaktkamera som får duga för tillfället.
Förhoppningsvis har jag råd att skaffa mig en ny mer avancerad systemkamera till nästa år.

Kommer dock fortsätta fotografera djuren, om än med lite sämre bildkvalitet. :p
 
Sv: Upphittad sötsak

Man blir glad av sådana här trådar då man ser att det finns hjältar där ute som är villiga att öppna sina hem och hjärtan för oskyldiga djur. :)
Hon var jättesöt verkligen!
 
Sv: Upphittad sötsak

Bra att du inte slutar knäppa kort på dina djur, du brukar ha så underbart fina bilder på dem!
 
Sv: Upphittad sötsak

Nej jag förstår verkligen inte varför någon kunde slänga ut henne bara sådär...
Det finns inget ont i Tussen, aldrig visat några som helst tendenser till att bita eller naffsa. Hon drar sig undan när hon blir orolig eller rädd, sen vet jag inte riktigt vilket beteende jag "gillar" bäst, att hon drar sig undan eller om hon skulle bitas. Att bitas är ett så tydligt språk, det är lätt att förstå tycker jag. Lite svårare att hantera det andra beteendet.
 

Liknande trådar

Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 295
Senast: Blyger
·
Däggdjur Har funderat på det här ett tag nu och hittar ingen klar info. Kanske någon här vet eller har nån teori. Vad har kaniner egentligen för...
Svar
14
· Visningar
2 855
Senast: mily
·
Däggdjur Hej! Jag har en ung kaninhona som vi har parat, der blir isf första kullen för henne! Vi tog hit hanen i förrgår, och släppte ihop...
Svar
11
· Visningar
10 320
Senast: JLoveJ
·
Katthälsa Jag har en 9-årig Bengalhona sen drygt 3 år tillbaka. Hon är en omplacering från uppfödare där hon tidigare varit i avel. Det jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 236
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp