Bukefalos 28 år!

Upphittad sötsak

Sv: Upphittad sötsak

Vad synd... hade ju varit bättre om ni hittat den. Undrar hur det står till i den flickans huvud?
 
Sv: Upphittad sötsak

Ett litet framsteg har vi gjort idag iaf.
Medans hon åt lite kokt potatis (alla fick en tunn skiva, då det blev över efter maten) chansade jag lite och sträckte fram handen.
Strök henne med fingret på pannan en 3-4ggr, innan hon tyckte det var nog.

Så det går framåt!
 
Sv: Upphittad sötsak

Ja, att hon beter sig så är ju ett bra tecken.
När man försöker ta i henne försöker hon bara hoppa undan.
Kan hon inte hoppa undan, trycker hon bara ihop sig och låtsas vara osynlig.
Så det är som tur är ingen som hugger, vilket förhoppningsvis gör det lättare ifall någon skulle vara intresserad utav henne.

Nu ligger även annons ute på blocket, samt att lillbrorsan ska höra runt lite i skolan.
Så får vi se vad som händer. :)
 
Sv: Upphittad sötsak

Blev nyfiken och kollade på blocket, så fin hon var.

Som jag säkert har sagt, skulle ni inte hitta något bra hem kan hon få komma hit. Dock blir det i en vanlig innebur isf, tills vidare iallafall, har inga bättre alternativ just för tillfället.
 
Sv: Upphittad sötsak

Blev nyfiken och kollade på blocket, så fin hon var.

Som jag säkert har sagt, skulle ni inte hitta något bra hem kan hon få komma hit. Dock blir det i en vanlig innebur isf, tills vidare iallafall, har inga bättre alternativ just för tillfället.

Ja, fin är hon. :)

Bättre än innebur än ingenting alls.
 
Sv: Upphittad sötsak

Nu är lilltösen hämtad av Zsara/Zsara.
Känns skönt att hon kommer till någon där man vet att hon kommer få det bra. :D
 
Sv: Upphittad sötsak

En liten rädd förvirrad kanin som undrar vart f-n hon har kommit nu..
DSC00675.jpg



Två nyfikna kaniner som undrat som det är för kanin som har kommit hit,
och det viktigaste, vad hon har för MAT med sig?? :p
DSC00677.jpg



Så söt, så snäll och gosig. Men fruktansvärt tillbakadragen, fundersam och rädd. Stackars liten. Jag hoppas hon landar här snart och kan börja slappna av.
 
Sv: Upphittad sötsak

Självklart måste man ju kolla vad nykomlingarna har för gott med sig. ;)
Så gjorde Fia en gång när pojkvännen kom och hälsade på och hade svärföräldrarnas ena hund med sig (rottweilertik).
Wilma, som hunden heter, stod och nosade på Fia och svansen gick som en propeller.
Fia nosade på Wilma för att kolla om hon hade något ätbart.
När hon upptäckte att så inte var fallet, satte hon sig med ryggen emot och nästan surade. :rofl:


Får hoppas hon lugnar ner sig snart.
Vet ju inte hur pass mycket hon blivit hanterad tidigare heller.
Men som det verkar - i princip inget alls. :confused:
 
Sv: Upphittad sötsak

Hon ser så liten ut bredvid mina andra kaniner, lite, ihopkrypen och skygg. Totalt tvärtom mina andra , framåt, nyfikna och lite buffliga.
Det är svårt att inte blir lite mammig och vilja ta med henne överallt :p

Försöker att inte gå ner dit för mkt, jag antar att även jag är en stress i allt det här nya.
 
Sv: Upphittad sötsak

Lite nyfiken -till slut
DSC00680.jpg


Sen var det mysigt att ligga på nya husses mage :)
DSC00686.jpg


Ursäkta den dåliga kvaliten på bilderna, mobilkamera, och ville inte sätta på blixt ifall det skulle skrämma upp henne.
 
Sv: Upphittad sötsak

Guuuud! Vilken vacker tös :love: ser ut som en liten chokladpralin!
Vad skönt att hon fick komma till ett bra hem tillslut :)
 
Sv: Upphittad sötsak

Ja hon är superfin =)
Verkar vara en cool dam, jag hoppas dock att hon kommer våga krypa ut ur sitt skal snart. Får gärna vara lika snäll och mysig, men jag vill gärna se lite personlighet också, men det kommer nog med tiden.




Ninni, vet du ungefärlig ålder??
 
Sv: Upphittad sötsak

Så synd, det hade varit trevligt att veta ungefär.
Ifall det skulle bli vet -besök någon gång i framtiden får jag passa på att be dem kolla ungefärlig ålder.


Hur som, så verkar hon ha börjat göra sig hemmastadd i sin bur. Hon äter, dricker och går på toa. Hon är lite mer livlig i buren nu :) . Går att klappa och gosa utan problem, och att ta upp henne är inga problem, men hon blir vääldigt avvaktande och stilla om man tar upp henne, får hoppas hon blir säkrare snart så hon VÅGAR göra något.
Tog ut henne utanför sin bur idag, hon fick vara i kaninrummet (de andra var ute) för sig själv, lite försiktig men nyfiken var hon, men nästa gång jag kikade in så hade hon hoppat in i "sin" bur igen =)
 

Liknande trådar

Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 302
Senast: Blyger
·
Däggdjur Har funderat på det här ett tag nu och hittar ingen klar info. Kanske någon här vet eller har nån teori. Vad har kaniner egentligen för...
Svar
14
· Visningar
2 857
Senast: mily
·
Däggdjur Hej! Jag har en ung kaninhona som vi har parat, der blir isf första kullen för henne! Vi tog hit hanen i förrgår, och släppte ihop...
Svar
11
· Visningar
10 341
Senast: JLoveJ
·
Katthälsa Jag har en 9-årig Bengalhona sen drygt 3 år tillbaka. Hon är en omplacering från uppfödare där hon tidigare varit i avel. Det jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 240
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp