Bukefalos 28 år!

Uppklassning av ponny?

H

Horsemanda

Ååå, jag blir aldeles snurrig av alla andra trådar om uppklassning:confused: så jag skapar en egen tråd.
Hur är det nu egentligen, om man vill klassa upp sin ponny till storhäst. Vad är det som gäller? och vad ska man göra? Finns det någon som kan förklara hur det funkar. Jag fattar ingenting av det jag läser:cry:
 
Sv: Uppklassning av ponny?

Tack för ditt svar:laugh:
Ja, hon är en maxad D-ponny.
Men är det de enda man behöver göra? Bara lösa en hästlicens?
och sen är det fritt fram att tävla ponnyn i storhästtävlingar, eller?
 
Sv: Uppklassning av ponny?

Du behöver inte lösa hästlicens så länge du tävlar på lokala tävlingar.Men har ponnyn startat bland stor häst så får man inte starta bland ponnyer under samma tävlingsår om det inte skett ett ägarbyte.
 
Sv: Uppklassning av ponny?

Så jag kan tävla på lokala storhäst tävlingar med ponny licens på ponnyn? Men när man ska upp på regionala då, då måst jag fixa en hästlicens eller?

Men asså, är det ok att anmäla sin ponny på storhäst tävlingar? Jag menar man får ju inte delta med häst på ponnytävlingar.
 
Sv: Uppklassning av ponny?

Tom LB så behövs det ju ingen licens,men för regional måste hästlicens lösas och då "fryser" man ponnylicensen för att ev. i framtiden om den åter ska starta bland ponnyer.Joo man får starta ponnyer bland stora hästar,enda sättet att tävla om ryttaren är över 18.Ett alternativ finns till och det är att starta i avd. B på ponnyertävlingar.Har själv just nu 3 ponnyer som går som stor häst.Det finns en gräns om hur högt man får starta ,ska man gå högre måste man söka dispans,vet inte gränserna.
 
Sv: Uppklassning av ponny?

*KL*



Får jag tävla en lokal klass med min maxad dponny som storhäst och sedan fort tävla regionala tävlingar som ponny som jag gör nu ?
 
Sv: Uppklassning av ponny?

Nej,har du startat bland stor häst så får du inte starta bland ponny under samma tävlingsår,om inte ägarbyte skett på ponnyn.
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
341
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 888
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
5 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp