Bukefalos 28 år!

Uppsägningstid

cactuspower

Trådstartare
Hur lång uppsägningstid har ni i era stall?
Funderar på att Ev. byta stall, mamma sa att uppsägningstiden här i nudvarande stallet är på 3 månader. Tyckte att det lät långt, men jag vet inte? :confused:
 
Sv: Uppsägningstid

Det står väl i ert kontrakt vad ni har gått med på när ni flyttade in, det vanligaste är väl 1-2 månader men 3 förekommer säkert också.

Jag har en månad, är dock diskuterbart om det finns en ny som vill flytta in tidigare, min stallägare skulle inte få för sig att ta ut dubbla hyror som vissa andra.

Men jag har dock stått i ett stall där man bara kunde säga upp sig en gång om året, annars löpte kontrkatet på ett år till, undantag var om man flyttade så långt att det var en omöjlighet att ha hästen uppstallad kvar pga avståndet, att hästen sådels/avlivades Då kunde man bryta denna uppsägningstid, att säga uppplatsen för att man inte trivdes och ville flytta till annat ställe därför under denna period gick inte eller jo det gjord det men man fick snällt betala för hela året och kunde iofs hyra ut sin box i andra hand.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Uppsägningstid

Har hört att den del har 3 månader, det låter länge.
Har själv 1 månad, tycker det är bäst.
Ska ev. flytta till ett stall som har 2 månader.
 
Sv: Uppsägningstid

Jo det står väll i kontraktet, har själv inte så bra koll för mamma har koll på papprena. Var mest bara nyfiken.
 
Sv: Uppsägningstid

Okej, inte bara jag som tyckte att 3 mån lät långt då.
På ridskolans anläggning tror jag dom har 1 mån, finns ju inte så många andra lite större stall här därför har jag lite dålig koll på hur det ligger. Var bara nyfiken på hur det var för er andra. :)
 
Sv: Uppsägningstid

Jag vet ett par ställen med 3 månader och det tycker jag är lång tid. Vi har 2 månader, men sägs kontraktet upp typ den 5 maj säger vi så gäller kontraktet till 31 juli. Säger man därimot upp det den 30 april så gäller det fram till 30 juni.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 892
Senast: Linda_A
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 168
Senast: Smurfoff
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 070
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 161
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp