Ur barnamun....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petronilla

Trådstartare
Inteungs son sa! Du är tokigare än min mamma!, till mig. :rofl: :love:

Samt att "Nä du kommer aldrig att bli vuxen!" :banana:

Skall man tolka det possitivt? :confused:
 
Sv: Ur barnamun....

Min systerdotter på 3½ år träffade sin morbror Stefan (som är ganska "rödlätt") för ett tag sedan & det var ett tag sen de sågs senast då han varit bortrest utomlands en längre tid...han hade då även hunnit odla en liten mustach & Malins reaktion blev:

"Stefan, du har ju en fiskpinne under näsan!"

:rofl:
 
Sv: Ur barnamun....

Nja, tokigare än mamma vet jag inte om jag tagit som nån komplimang...men att du aldrig kommer att bli vuxen går ju faktiskt att ta som beröm! :idea: :rofl:
 
Sv: Ur barnamun....

Idag skulle min yngsta "bonusdotter" förklara att hon hade sjungit för en massa tanter och farbröder, men det liksom blev lite krångligt i huvudet så det blev bara:

"...massa tantbrödor..."

:rofl: :rofl:
 
Sv: Ur barnamun....

I mitt yrle som dagisfröken hör man mycket kul!
Härligast va ändå när en av mina treåringar stog på golvet och höll ett pappersflygplan som snopp och sa: Man kan pinka med "picken"...
en annan, 4 1/2 år sa: Jenny, hörde du, han sa picken, de heter ju "gocken"...
Tredje barnet på golvet fem år, tittade helt lungt upp och sa: de heter ju "snaásen"...

`Ja... kärt barn har många namn!

* Jenny *
 
Sv: Ur barnamun....

I går sa en bekannt till mig:

"I går var Teo nere vid vattnet & badade,
& sen så hörde jag honom säga:
- Mamma, här ska man runka!
Jag blev helt paff & sa
"Teo vad sa du?"
- Här ska man runka!!
Jag sa då till honom:
"Jaha, hur gör man då?"
- Såhär!!
(Teo doppade rumpan i vattnet några gånger)" :D

Teo har nyss lärt sig prata ;)
Mamman kom fram till att det måste vara "Drunkna" han syftade på
då han ofta fått höra "Teo, inte gå ner till vattnet för där kan man drunkna".

Barn är härliga ibland :)
 
Sv: Ur barnamun....

Jag var i affären med min brorson på 2½ år. Han satt i barnvagnen och sa hela tiden...jag e kuk...jag e kuk....jag e kuk... :o :o :o

Pinsamt tyckte jag som försökte fånga hans uppmärksamhet med allt annat än att sitta och säga det fula ordet. :D :o

När jag kom hem och träffade hans pappa så sa han att det betyder att: Jag är sjuk! :D Aha...han kände sig lite sjuk. :p
 
Sv: Ur barnamun....

*knapp lån*
Jag kom på en till rolig grej.
Jag var på en större affär i Umeå med en kompisson "andreas" 5 år, och hans morfar, vi skulle leta oss ut enklaste vägen, och i en svängdörr möter vi en dvärg...
Andreas blir alldeles till sig, och nästan skriker - "Titta! en skit liten göbbe" på Klimpfjällsmål då...

Ja vad gör man? Jag böjer mej ner och nästan viskar: Andreas, det heter dvärg, kan du säga de? för jag vet att det är väldigt svårt att säga, och det kunde få han på andra tankar...

Men morfadern, som inte läst pedagogik, hutar åt Andreas- så där säger man inte!!! (Med hög röst!!!)

Då säger Andreas ännu högre- MEN DE VA EN SKIT LITEN GÖBBE!!!!

Just nu sitter Andreas på golvet och leker med Lego, han är 10 år nu, och skulle kanske inte bli så glad om han visste vad jag skrev :crazy:

* Jenny *
 
Sv: Ur barnamun....

Min "bonus son" är bara 18 mån och har i flera månader gått runt och sagt "Kåta Kaj" till allt och alla :crazy:

Vi har ännu inte listat ut vad han menar...
 
Sv: Ur barnamun....

Våra kompisars barn är 3 år. Han kan inte säga snurra. Han säger "nulla" När vi var på stranden igår så vill han nulla i vattnet. Mamman sa (kanske lite högre än normalt ;)) Ja ha gubben vill du snurra ! :D

En annan kompis son frågade sin pappa varför han hade mustasch på snoppen! :D :o :D
 
Sv: Ur barnamun....

*knappen*

Detta utspelade sig för många år sedan när det inte var så vanligt med mörkhyade personer i Sverige...

En granne hade åkt in till stan och hade med sig sin femårige son. I kön på Systembolaget får sonen plötsligt syn på en mörkhyad kille... och säger högt och tydligt till mamma:
"Kolla mamma en APA"
Mamman blir generad och förklarar för sonen att det inte alls är en apa utan att killen bara har mörkare hud, varpå sonen utbrister:
"Men mamma det ÄR en apa, jag har sett sånna på TV..."
 
Sv: Ur barnamun....

Jag har ett sladdsyskon, 17 år yngre än mig och när han var liten kunde han inte säga handduk.
Så när han torkade sig gjorde han det på en hängkuk :angel:
Gissa om han fått höra det några gånger :rofl:
 
Sv: Ur barnamun....

HAHAHAHAHA!!!

Lätt generad och kramp i magen...

Tur att man inte har barn än, så att man kan skratta åt andra...

Själv har jag hört att jag inte kunde säga sjukhus som liten, utan kukhus... Mamma tog med mig på besök och ångrade sig bittert...

Mamma- är vi på sjukhuset?

Allt förnekas av undertecknad.
Det man inte minns har inte skett!!
 
Sv: Ur barnamun....

När jag bodde i Uppsala för några år sedan kom min syster ner och hälsade på med sin sambo och deras son, då i treårsåldern. Vi fikade på ett café där de hade "kunglig" inredning, och på väggarna hängde stora tavlor med kungar på. Min systerson tittade mycket på dem och frågade "vad är det där?" varpå vi svarade "det där är kungar".
Sedan gick vi ut på stan, men systersonen i sittvagn, och möter ett gäng punkare med tuppkamsfrisyrer. Då utbrister han högt samtidigt som han pekar: "kolla där är kungarna!!!" :o :D
 
Sv: Ur barnamun....

haha, såna här trådar är alltid lika härliga! :bow:

Jag kan bidra med en händelse som skedde på dagis under det årliga luciafirandet.
Min son (5½) sitter bredvid en äldre kompis som har spanat in sockerskålen på bordet framför dem.
Han frågar: Fröken - får jag ta socker?
Fröken: Nej, du kan ju inte äta BARA socker - då får du ju hål i tänderna!
Pojken, vrålandes: NÄHÄ! Det gör ingenting! FÖR MAN FÅR ÄNDÅ NYA SEN!!!

:D
 
Sv: Ur barnamun....

När jag själv var liten var vi på båtresa till england med familjen.
Jag o mamma skulle gå till kiosken för att handla något. I kön framför oss står en svart man, varpå jag, som aldrig sett en neger förut, utbrister, och pekar, högt o tydligt:

"- Mamma, varför har han inte tvättat sig"

:p

Gissa om mamma skämdes sen :o ;) :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 300
Senast: hastflicka
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Happimess
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 127
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 449
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp