Bukefalos 28 år!

Usch,vad hemskt!

movi

Trådstartare
Kanin-SM är här i stan,och det värsta har hänt,taket rasade in och 1600 kaniner finns där inne!

Hoppas att det slutar bra,man vet knappt vad man ska säga!

http://www.sn.se/
 
Sv: Usch,vad hemskt!

Stackars kaniner och stackars ägare! :eek:
Jag hörde precis talas om det, måste vara så jobbigt att inte veta vad som hänt sin kanin och om den kommer att klara sig.
Undrar vad de kan gör för att få tag på dem när de inte kan gå in, locka med mat utanför?
Hoppas så många kaniner som möjligt kommer till rätta.
*håller både tummar o tår*
 
Sv: Usch,vad hemskt!

Blev uppringd kl 8:30 imorse ang detta.
Skulle som tur var enbart få en kanin transporterad dit.
Kan inte ens föreställa mig hur alla känner som hade sina kaniner i arenan.

Mer info finns på Kaninavelsföreningens sida om hur det går, för den som vill läsa.
 
Sv: Usch,vad hemskt!

Skänker en tanke till alla ägare som har förlorat sin kaniner, så otroligt tragiskt:(
 
Senast ändrad:
Sv: Usch,vad hemskt!

Ja jag hörde det igår, jag har en kompis som är där och hjälper till att anordna. hoppas de hittar de flesta kaninerna!
 
Sv: Usch,vad hemskt!

mina 6 kaniner stod i hoppdepån, det låg två väggar och ett tak över dom,
Av 48 kaniner kom 46 ut levande
 
Sv: Usch,vad hemskt!

En dvärghare. Inte säkert att dom hinner komma så långt idag hörde jag :( Enligt KAF skulle sökandet avbrytas nu kl 17 och fortsättas imorgon bitti...
 
Sv: Usch,vad hemskt!

vi har en engelsk scheck hane där nere som inte är hittad ännu. han var inte med på utställningen utan skulle bara mellanlanda där för hämtning på lördagen, vi var på väg ner för att hämta honom när vi fick reda på raset. :cry:
 
Sv: Usch,vad hemskt!

men stod inte den i den sär avdelningen för leveransdjur då :confused:
den var ju bäst skyddad från raset
 
Sv: Usch,vad hemskt!

Nej, tyvärr inte. Säljaren hade satt den brevid sina chinchillor under natten, i en tom bur, dagtid satt den i SKUFs monter.
Har precis pratat med säljaren, 4 av hans chinchillor är hittade döda, de satt på rad och i den 5e buren satt vår scheck. hans andra kaniner är inte hittade ännu, inte heller vår. Lider så med säljaren, nästan hela hans avelsmaterial är nu borta.
 
Sv: Usch,vad hemskt!

Fy så hemskt för både djur och ägare :crazy::( Vilken mardröm dom är med om. Tur i oturen att det inte var människor som hamnade under rasmassorna också.
 
Sv: Usch,vad hemskt!

Men gud! Så hemskt:cry:
Uppfödaren till en kanin jag ev ska köpa är där med flera kaniner, hoppas dom(och givetvis alla andra)klarat sig!

Gadriel här på buke är väl också där?
Vi får hålla tummarna att hennes med klarar sig!

Önskar man kunde åka ner och hjälpa till, känns hemskt att bara sitta här hemma...
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: KesoNeso
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 528
Senast: kubikmeter
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 404
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 796
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp