Utan ersättning

A-kassan har dragit in min ersättning. De talade inte om att de skulle dra in den. Jag fick upptäcka det själv och när jag frågade varför jag inte hade fått något så sa de att de behöver information från fk på antal dagar som jag fått ersättning från dem hösten 2022 till 9 januari 2023. Fullständigt obegripligt och jag är arg.

Jag har ju liksom fått akassa både under våren 2023 och i höstas. Så jag begriper inte alls denna jävla kovändning som de inte ens kan förklara för mig.

Så jag ska då behöva sitta i timtal för att nå fk. Orkar fan inte. A-kassan borde rimligen dessutom redan ha fått informationen.

Så Jävla Trött! Fan att man ska behöva hålla på så här. Jag har inte orken.

Jag borde för övrigt reklamera en grej jag köpte för ett halvår sedan och som var dyr men inte fungerar som den ska. Orkar inte det heller.
 

Har du någon handläggare på FK?
Kan någon hjälpa dig reklamera saken?

Håller tummarna det snabbt reder till sig med ekonomin! Det är så sjukt jobbigt när sånt krånglar :(
Jag vet inte. Kanske. Men man brukar typ aldrig komma fram ändå när man ringer. Och jag vet ändå inte om den handläggaren kan hjälpa mig med att få fram gammal information om ett aktivitetsstöd jag fått för länge sen. Det är nog inte hens bord.

Jag får fråga boendestöd om hjälp med reklamationen.
 
Jag vet inte. Kanske. Men man brukar typ aldrig komma fram ändå när man ringer. Och jag vet ändå inte om den handläggaren kan hjälpa mig med att få fram gammal information om ett aktivitetsstöd jag fått för länge sen. Det är nog inte hens bord.
Kolla om uppgifterna finns på Mina sidor på FK. Så kan du kanske skriva ut dem därifrån.
 
Jag vet inte. Kanske. Men man brukar typ aldrig komma fram ändå när man ringer. Och jag vet ändå inte om den handläggaren kan hjälpa mig med att få fram gammal information om ett aktivitetsstöd jag fått för länge sen. Det är nog inte hens bord.

Jag får fråga boendestöd om hjälp med reklamationen.
Vilken handläggare som helst på aktivitetsstöd kan ta fram den infon så du behöver inte en specifik person utan någon via växeln går bra.

Troligtvis borde även infon finnas på mina sidor också.
 
Vilken handläggare som helst på aktivitetsstöd kan ta fram den infon så du behöver inte en specifik person utan någon via växeln går bra.

Troligtvis borde även infon finnas på mina sidor också.
Ok. Växeln vill jag inte ringa. Orkar inte med väntetiden.
 
De vill väl utreda så utbetald ersättning är korrekt och vad jag kommer ihåg så är det en själv som ska anmäla/meddela/skicka in till a-kassan både inkomst/arbetade timmar, sjukersättnig eller annan typ av ersättning från f-kassan.

Kan ju iofs ha ändrats sen jag hade med a-kassan att göra eller för den delen skilja a-kassorna emellan.
 
De vill väl utreda så utbetald ersättning är korrekt och vad jag kommer ihåg så är det en själv som ska anmäla/meddela/skicka in till a-kassan både inkomst/arbetade timmar, sjukersättnig eller annan typ av ersättning från f-kassan.

Kan ju iofs ha ändrats sen jag hade med a-kassan att göra eller för den delen skilja a-kassorna emellan.
De borde rimligen har fått denna information redan när jag började få akassa.
 
Jag vet inte. Kanske. Men man brukar typ aldrig komma fram ändå när man ringer. Och jag vet ändå inte om den handläggaren kan hjälpa mig med att få fram gammal information om ett aktivitetsstöd jag fått för länge sen. Det är nog inte hens bord.

Jag får fråga boendestöd om hjälp med reklamationen.
Vilken handläggare som helst kan ta fram det som du redan fått svar om.
Toppen om boendestöd kan hjälpa dig
 
Om du går in Försäkringskassan på mina sidor, sen utbetalningar och därefter trycker på pluset bredvid tidigare utbetalningar. Där ser du alla tidigare utbetalningar och specifikationer på alla utbetalningar som du kan ladda ner på datorn @Wille

Då behöver du inte stå i telefonkö. Håller med om att telefonköer till FK är helt horribla sen de drog ner tiderna till 9-13 för att ringa dem.
 
Skickade du in något underlag då?

Iaf min a-kassa hämtade inte upp info från f-kassan per automatik
Jag minns inte.

Om du går in Försäkringskassan på mina sidor, sen utbetalningar och därefter trycker på pluset bredvid tidigare utbetalningar. Där ser du alla tidigare utbetalningar och specifikationer på alla utbetalningar som du kan ladda ner på datorn @Wille

Då behöver du inte stå i telefonkö. Håller med om att telefonköer till FK är helt horribla sen de drog ner tiderna till 9-13 för att ringa dem.
Jag ska göra det här när jag orkar. Boendestöd får väl putta på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 339
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 706
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok När jag blev arbetslös efter min säsongsanställning så skrev af in mig i jobb och utvecklingsgarantin. Jag uppfattade det som att de...
Svar
12
· Visningar
1 427
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp