Utan hästens hovar stannar Sverige

Det ligger mycket i det...både svarta och vita kulor i den omsättningen.
Visst gör det det men jag tycker det är äckligt att försöka göra partipolitik av saken då de själva satt i regering för 4 år sedan och frågan var minst lika aktuell då utan att något gjordes.
 
Visst gör det det men jag tycker det är äckligt att försöka göra partipolitik av saken då de själva satt i regering för 4 år sedan och frågan var minst lika aktuell då utan att något gjordes.
Välkommen ut i den verkliga världen..där tar man de fördelar man kan få och slänger så mycket skit man kan på den andra sidan i riksdagen ;)
 
Välkommen ut i den verkliga världen..där tar man de fördelar man kan få och slänger så mycket skit man kan på den andra sidan i riksdagen ;)
Vilket gör att politikerna förlorar all trovärdighet och i därmed förlängningen demokratin. Det ger säkert kortsiktiga vinster men jag förstår faktiskt inte att de inte tänker ett halvt steg längre. Det där med att ha en ytlig koll på orsak verkan samband verkar vara en sak som saknas inom det yrket.
 
Vilket gör att politikerna förlorar all trovärdighet och i därmed förlängningen demokratin. Det ger säkert kortsiktiga vinster men jag förstår faktiskt inte att de inte tänker ett halvt steg längre. Det där med att ha en ytlig koll på orsak verkan samband verkar vara en sak som saknas inom det yrket.
Yrket tänker inte långsiktigt, deras tidsramar är mandatperioder.
 
Vilket gör att politikerna förlorar all trovärdighet och i därmed förlängningen demokratin. Det ger säkert kortsiktiga vinster men jag förstår faktiskt inte att de inte tänker ett halvt steg längre. Det där med att ha en ytlig koll på orsak verkan samband verkar vara en sak som saknas inom det yrket.
Free meal existerar inte i verkligheten. Sållar man bort de partier som utlovar just free meals så blir mycket vunnet. De resterande partierna har inga ljuva vallöften utan krass ekonomisk verklighet.
SD, MP, V och i viss mån C är diskvalificerade för min del
S , L och Kd ..njae
S har visat att man med rätt ledning har förmågan att driva en vettig politik (Ex. den som Göra Persson drev) L tja partiet kallades ju för för pendelkråkor som förtroendet för dem är väl inte det bästa och KD är lite väl extrema i min konservativa smak ;)
 
Free meal existerar inte i verkligheten. Sållar man bort de partier som utlovar just free meals så blir mycket vunnet. De resterande partierna har inga ljuva vallöften utan krass ekonomisk verklighet.
SD, MP, V och i viss mån C är diskvalificerade för min del
S , L och Kd ..njae
S har visat att man med rätt ledning har förmågan att driva en vettig politik (Ex. den som Göra Persson drev) L tja partiet kallades ju för för pendelkråkor som förtroendet för dem är väl inte det bästa och KD är lite väl extrema i min konservativa smak ;)
Du det där svaret har inget med mitt inlägg att göra. Ditt viggande av röster till M kan du ägna sig åt någon annanstans. Det är ju just deras företrädare som i den här artikeln sitter och försöker tvätta sin egen historia= går inte att lita på.
 
Du det där svaret har inget med mitt inlägg att göra. Ditt viggande av röster till M kan du ägna sig åt någon annanstans. Det är ju just deras företrädare som i den här artikeln sitter och försöker tvätta sin egen historia= går inte att lita på.
" i min konservativa smak" Sedan har var o en sitt eget val.
Jag har tidigare här på forum hävdat att en stor koalition S + M + ngt mindre stödparti skulle kunna ge Sverige den stabilitet vi så väl behöver. Detta skulle samtidigt ställa virrpannorna offside och småpartiernas vågmästarroller skulle bli av intet värde.

Problemet med hästnäringen är väl att på inkomstsidan konkurrenter internet alltmer. Spel med bättre villkor hittas utomlands både på hästar och annan idrott. Så den knuten blir svår att lösa.
Bidragen till ungdomsverksamhet borde däremot utjämnas , Men det återigen kräver ju att man registrerar de verksamma.Och jag vet inte riktigt hur det fungerar, men är det inte så att en minoritet av de ungdomar som befinner sig ute på ridanläggningarna var given dag är aktiva registrerade ryttare. Vad det gäller fotbollen så är det väl tvärtom, Majoriteten av dem du träffar var given kväll på en fotbollsplan är registrerade spelare i ngn division.
Därför hamnar hästarna på samma nivå som ungdomsgårdar och annan dylik verksamhet.

Men samma bidrag för samma tids ungdomsverksamhet är i mina ögon klart.
Man måste se på det hela både med ekonomiska och rättvisa ögon.
De flesta som spelar boll på riktiga planer är registrerade. de flesta som rider i ridanläggningarna är det väl inte.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 565
Senast: Mineur
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 437
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp