Bukefalos 28 år!

Utbilda sig till hästmassör?

Jaffa83

Trådstartare
Vet inte om det är rätt plats för denna frågan men funderar på att utbilda sig till hästmassör. Men skall man gå alla fem kurser på Axelssons kostar det runt 25 000:- Tror ni det är lönt att göra det eller finns det för mycket hästmassörer redan så man inte får några kunder? Bor i Stockholm.

Funderade oxå på Equiterapeut men hittade ingen information om utbildningar.

Behöver tips, det är ju mycket pengar men kan vara kul.

/Linda
 
Sv: Utbilda sig till hästmassör?

www.htu.nu Equieterapeut. Jag vet dock inte vad det kostar att gå privat på skolan.
 
Sv: Utbilda sig till hästmassör?

Man blir inte rik på att vara hästmassör. Och man "får" inga kunder utan dom får man skaffa sig genom att jobba hårt och vara duktig :D Eftersom utbildningen finns i Stockholm så finns det också mycket massörer där. Men å andra sidan också mycket folk och hästar.

Om du ska passa som hästmassör ska du ha ett stort intresse för hästens anatomi eftersom du får lägga ned mycket tid på detta. Inte bara för att klara utbildningen och slutproven utan framför allt för att klara alla frågorna från hästägarna. Och dom nöjer sig inte med enkla frågor, jag lovar :D Du ska också kunna ta alla typer av hästar och förstå hur häst och ryttare samspelar i olika rörelser och gångarter. Massagen är den lätta biten av jobbet, den svåra är att förstå hur spänningen i hästens muskler hänger ihop med resten av hästens liv. Eftersom allt hänger ihop - häst, utrustning, träning, ryttare, hovslagare, underlag, foder.
 
Sv: Utbilda sig till hästmassör?

Är det någon som vet varför dom inte får fortsätta som KY-utbildning?

/Maria
 
Sv: Utbilda sig till hästmassör?

Sissan skrev:
Det stod på sidan du länkat till.... 200 000kr inkl moms:cool:

Och här tänkte man läsa det efter gymnasiet...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 327
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 481
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 597
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp