Bukefalos 28 år!

Utebliven adressändring....

Sv: Utebliven adressändring....

Om du vet vart personen har flyttat skulle jag gå in på adressändring och beställa en ändring åt vederbörande. Då får han/hon hem blankett i brevlådan som måste bekräftas för att ändringen ska gå igenom. Kanske fattar vederbörande vinken om det dyker upp en blankett i brevlådan? ;)
 
Sv: Utebliven adressändring....

Har en person skriven på fastigheten som flyttat men inte adressändrat. Det resulterar i att drivor av post landar hos mig:crazy:

Vad har jag för skyldigheter ifråga om posten? Lagra den??

Jag vet den nya adressen och har hittills varit vänlig nog att ta reda på den och stoppa den i dennes låda, men börjar tröttna!

Vad kan jag göra, och vad har jag för skyldigheter att ta hand om posten??

Släng posten!
 
Sv: Utebliven adressändring....

Hej!

Vi råkade ut för nåt liknande (och nu med ibland). Vi fick bråka inte bara med Posten och Citymail utan även med Folkbokföringen(tror jag det var), som av nån outgrundlig anledning för för sig att en hel familj på 6 personer bodde här. Det kunde inte Posten mfl göra något åt eftersom deras uppgifter sa att här bodde en familj till.

Jag hade iaf pratat med den avflyttade och sagt att posten kommer returneras till avsändaren om den inte gör en adressändring. Sen hade jag ringt Brevbäringen på Posten (och Citymail? om du har dom också) och sagt att personen inte längre bor på din adress och att du inte vill ha personens post. De ska inte lämna ut post till adresser där adressaten inte bor. Ibland får man ringa och vara besvärlig ett par gånger innan de fattar, Citymail fick vi ringa många gånger för att bli av med lägenhetens förra ägares post.

/Lavinia, jobbat på både Posten och Citymail
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 141
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 640
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 269
Senast: sorbifolia
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 075
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp