Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Dropdead

Min son ska på sin första utflykt med skolan imorgon. Har ni några tips på särskild bra "utflyktsmat" eller andra tips inför detta?


Hittills har jag packat följande:
2 st frallor
1 banan
1 yoghurt + sked
1 flaska med saft
1 bulle
1 tidning i plastpåse att sitta på.

Något jag glömt? Det är väl inte för mycket? :confused: :D

/Anna
 
Sv: Utflykt

Det skall ersätta lunchen, de blir borta hela skoldagen (dvs. från ca 9 och kommer hem till 13)

Han får en liten låda med morötter och köttbullar också, så han har något som mättar.

Men man kanske ska ha något ännu mer "matigt"? :confused:
 
Sv: Utflykt

Jo, jag funderade på detta... Men min son som är så petig med maten, ska han kånka runt på sin tunga ryggsäck med något han inte kommer orka äta upp? Hmm...

Men jag får se hur mycket plats det blir över! :)
 
Sv: Utflykt

Morötter och köttbullar låter bra som extra tilltugg!

Till en annan gång så kan ju pannkakor eller pastasallad kanske vara något? (Mitt barn som inte gillar mackor som "mat" brukar ha det på sina utflykter)

Din matsäck låter bra till ett yngre barn, de brukar vilja kunna plocka lite under dagen - har man bara en "maträtt" så blir den oftast bara äten vid ett tillfälle.
 
Sv: Utflykt

Man skickar nästan alltid med för mycket mat.

Utflykter i skolan är det värsta jag vet och det brukar bli mååånga. Jag avskyr att hitta på bra matsäckar och barnen säger alltid att "den och den" har minsann "det och det". På senare år har det blivit pastasallader (hemgjord eller köpt) eller grillade revbensjäll eller en köpt baguette på macken.
Nu går min yngsta i 6:an och det är väl förhoppningsvis sista året det blir så många utflykter med medhavd lunch.

Att jag är så anti mot matsäckar är nog för att det brykar krypa fram lagom när affärerna har stängt "vi ska ha lunch med imorgon...", därav de färdiga mackorna eller salladerna på macken. Sist jag hastade in på macken lagom innan de stänger så stod där ytterligare 2 mammor och köpte pastasallader :) .

Kom ihåg att kolla väskan när ungen kommer hem. Det är ingen hit att hitta gammal mat några dagar senare. Det problemet kommer väl kanske mer när de blir lite äldre och man förutsätter att de kan packa upp sin egen väska.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp