Bukefalos 28 år!

Utlånad häst blev slaktad

(Nerikes Allehanda)
Vad hände Bella? Ett litet sjuårigt varmblodssto med vitt stjärn-ämne och vita kotor på bägge sidor bak har slaktats. Hennes ägare, Linda Swande Wilhelmsson undrar vad som hänt hennes häst. Relaterat Artikelbilder Bella och Linda. Ägaren Linda Swande Wilhelmsson undrar varför ingen frågade henne om...

Läs mer...
 
Sv: Utlånad häst blev slaktad

*KL*

Okej jag köper att de hon gör är oärligt. Men hur ni kan tycka "synd" om döda djur e för mej obegripligt ? Döda djur har inga känslor. Jag kan se betydligt värre saker som de kan råka ut för än skickas till ett slakteri...

Naturligtvis förutsätter jag dessutom att hon självklart "äger" de djuren hon gör så med. Men samtidigt är hon ju inte helt fel ute om hon tar häst på "livstidsfoder" jamenar då håller hon ju sitt löfte, har den till den dör, ett beslut som ägaren tydligen tycker de e ok att "slippa"...

Jag tycker också att det var bra skrivet.
Men i mitt läge t. ex så var min häst i mina ägor och en dag när jag kom dit så var han borta. Jag känner fruktansvärd ångest över detta.

men jag skulle aldrig ha kunnat ge bort min häst på livslångt foder. Har man häst så ska man ju ta hand om den? Ett kontrakt borde isåfall ha skrivits att hästen aldrig får slaktas, men dom kontrakten måste man ju köpa så det kanske inte är värt för vissa människor... några kronor.
 
Sv: Utlånad häst blev slaktad

*KL*

Okej jag köper att de hon gör är oärligt. Men hur ni kan tycka "synd" om döda djur e för mej obegripligt ? Döda djur har inga känslor. Jag kan se betydligt värre saker som de kan råka ut för än skickas till ett slakteri...

Naturligtvis förutsätter jag dessutom att hon självklart "äger" de djuren hon gör så med. Men samtidigt är hon ju inte helt fel ute om hon tar häst på "livstidsfoder" jamenar då håller hon ju sitt löfte, har den till den dör, ett beslut som ägaren tydligen tycker de e ok att "slippa"...

Det är väll snarare så att det är stackars fd hästägare osm blir lurade (och som iallafall jag trodde folk syftade på i tråden när de skrev stackare).

Om du läser vidare så ser du att hon inte ägt alla hästar, tex skrevs hästen i artikeln aldrig över på henne, det skulel gröas om allt funkade.
Då är inte hästen hennes ännu!

Allmänt: Har googlat om detta och hittat både info om henne samt hennes hemsida där allt verkligen ser "ok" ut. Fast jag reagerade över hur många hästar hon haft som är döda nu. Själv har jag bara 2 avlivade hästar, inkluderat den häst jag sålt samt de som är utlånade/bortskänkta.
Den ena hästen som är avlivad avlivades av mig pga att den blev skadad i hagen och led, den andra pga ålderdom och att den inte längre kunde äta ordentligt.
Men visst, har man många (fler) hästar så är det klart att statistiken åker upp. Reagerade troligast iom att jag vet att hon svartslaktar.
 
Sv: Utlånad häst blev slaktad

Vad hände i ditt fall? Hur kunde de slakta din häst utan din tillåtelse?
 
Sv: Utlånad häst blev slaktad

Jag har altid tyckt att mannen som ägde stallet var lite konstig, men det var inget allvarligt så sätt. För han fick ju fortfarande ha hästverksamhet och köra bil. Så så jävla röten i huvudet kan man ju inte vara om man får lov o fortfarande ha det(?). Trode jag.

Han klagade en del på min häst, Men jag ignorerade det mest. Han ska ju inte lägga sig i min häst. Alla människor snackar ju så mycket skit liksom. Jag fattar inte själv vad som hände egentligen. Det hela gick så fort. på 1-2månader ungefär. Första månaden går man och försöker fatta vad det är som händer, varför han går och säger en massa konstiga saker om min häst. Och jag tog inte det han sa på allvar liksom....
Och det han sa var bara liksom att min häst var kass och jag skrattade mest åt det. Sedan andra månaden försökte jag hitta en ny stallplats men lyckades inte särkilt bra. En dag när jag kom till stallet var bara min häst borta!
Han hade ringt slaktbilen det aset! Jag polisanmälde det men åklagaren har lagt ner det, hon säger att det finns inga bevis att mannen skulle ha gjort detta med avsikt.
Vad fan är det för avsikt att skicka hästen till slakt? Lära den dressyr eller? Jag blir så jävla arg.

Jag tror att han var avensjuk på min häst eller något..... För hans hästar var helt galna och kastade av folk stup i kvarten. Och jag hade lyckats ganska bra med min häst.
 
Sv: Utlånad häst blev slaktad

Och i polisförhören säger han att jag har gått med på att slakta hästen.
Sedan i nästa polisförhör säger han att han inte talade om för mig innan han skickade hästen på slakt utan att han talade om detför mig efteråt när hästen var borta.

Hur fan hänger det ihop? Hur har jag kunnat ge ett medgivande tiill det om han itne hade talat om det för mig? Så jävla puckad.

Eftersom det skitiga rättsystemet som vi i sverige har inte bryr sig om djur så tänker jag försöka ordna detta själv.... Gå ut i media eller anlita advokat eller något.

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=22028
Här är min plutt :heart Endast 7år gammal. året innan det hände.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Ytterligare sju hästar har gått till slakt, efter att ägarna lånat ut dem till en kvinna i Närke. Annika Hallin i...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp