Utökat B-körkort

Zkold

Trådstartare
Hej!

Jag är ute efter en ny transport, om jag inte ska köpa nytt och bestämma vikten själv så är det svårt att hitta en, då min bil enbart får dra 1370 kg totalvikt. Jag hittade ett nyare släp som jag var på vippen att hämta men tydligen gick det inte att väga ner? vilket jag tyckte var lite märkligt. Men i alla fall började jag fundera på det där med att ta utökat B-kort.

Någon som tagit det som kan ge lite info? Hur går det till? Hur ser uppkörningen ut och vad bör jag kunna?

Har kört släp sedan jag var 18, så i snart 6 år och anser att jag kan köra, men vad bör man tänka på? Är det värt att göra det? Vad kostar det? är det omständigt m.m.?
 
Sv: Utökat B-körkort

Hej!

Jag är ute efter en ny transport, om jag inte ska köpa nytt och bestämma vikten själv så är det svårt att hitta en, då min bil enbart får dra 1370 kg totalvikt. Jag hittade ett nyare släp som jag var på vippen att hämta men tydligen gick det inte att väga ner? vilket jag tyckte var lite märkligt. Men i alla fall började jag fundera på det där med att ta utökat B-kort.

Någon som tagit det som kan ge lite info? Hur går det till? Hur ser uppkörningen ut och vad bör jag kunna?

Har kört släp sedan jag var 18, så i snart 6 år och anser att jag kan köra, men vad bör man tänka på? Är det värt att göra det? Vad kostar det? är det omständigt m.m.?

Vi har tre i stallet som gjorde det i somras. Kommer inte ihåg exakt vad som ingick men uppkörningen var i princip samma som för E (inget omöjligt alltså på något sätt). Sen om jag inte kommer ihåg helt tokigt så har jag för mig att teorin var muntlig. Man fick allt läsa på lite men inget jättesvårt det heller.

De är dock jättenöjda och jag tror inte det var så dyrt. De gjorde allt privat.

Dom är mycket nöjda och tycker det var klart värt det.
 
Sv: Utökat B-körkort

Ta BE när du ändå håller på.

Jag tog skrev teorin, tog en lektion på körskola och körde upp och så var det klart :D

Då hade jag haft mitt B i 6 månader.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 475
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat...
2
Svar
36
· Visningar
3 055
Senast: Bison
·
Utrustning Okej, inte drömmen, men bästa tänkbara i nuläget. Vad jag vill ha: * Boggie (såklart) * Max totalvikt 1400 * Får lasta minst 650 * Gärna...
2
Svar
23
· Visningar
4 026
Senast: Jeps
·
Utrustning Ny bil är beställd, totalvikt 2380 kg. Med utökat B-kort får jag dra 4250 kg vilket lämnar 1870 kg till släpet (om jag inte tolkat...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp