Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

Hur mår ni?

Jag mår överlag väldigt bra just nu. Inte speciellt illamående eller ont. Har dock börjat att samla på mig vatten i kroppen. Igår var mina fötter och vrister aldeles svullna. Beror det på värmen? Någon som har tips hur man undviker detta?

Igår kväll fick jag ett bryt, kände mig så ledsen och bara grät och grät. Otröstlig. Vet ej vad det berode på :confused: . Kan varit för att jag bläddrade förbi 4ans serie "9månader". Undevk mycket noga förlossningen, men såg när de lade slemmig bebis på magen. Jag vill inte vara med om en förlossning *hjääälp* :cry: !

Är det en osäkerhet tror ni, att jag inte vill vara i centrum? Jag kan inte sätta fingret på varför jag blir så satans rädd och ledsen av bara tanken :confused: !
 
Sv: V17-18

Hej!

Är själv i vecka 32 och har börjat samla på mig lite vatten nu... inte mycket men lite grann....
Jag tycker det låter tidigt att du redan samlat på dig vatten men sånt vet jag inte så mycket om...

Håll fötterna högt, lägg upp dom på en fotpall eller nåt, har oxå hört att man kan dricka citronvatten då det är vätskedrivande...

Det där med humöret hör till.... Det ändras från minut till minut... Jag kollade på 9 månader igår och grät som en tok när bebben kom fram... Jag som aldrig någonsin brytt mig om sånt förut. :confused:

Man pendlar från total lycka till total olycka, men det är bara att stå ut....

Hoppas mitt svar hjälpte litegrann iallafall....

Lycka till! :banana:
 
Sv: V17-18

Jag är i vecka 18 och mår äntligen lite bättre. Tröttheten är borta och jag är bara lite illamående ibland. Jätteskönt!! Är inte heller svullen eller så, det får jag nog vara glad för!

Jag tittade också på 9-månader och blev mindre och mindre och ynkligare och ynkligare där i soffan. Huga!!! Jag är mest rädd för att det gör så ont att jag blir "galen". Eller att jag faktiskt inte rent fysiskt orkar med det, att kroppen inte pallar. Eller att inte bli tagen på allvar!!! Tänk om där står någon "besserwisser" till barnmorska och vägrar tro på mig när jag säger något för att hon vet bäst och jag är förstföderska... Suck...

Andra dagar är jag mycket kaxigare och tycker att om kvinnor fött barn i alla tider så kan nog jag också - så det så!

Får hoppas att jag är på "rätt" humör den dag det är dags!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp